בן-דב עונה לטענות פטרוכימיים: "לא מעוניין למכור המניות - ההשקעה בבז"ן היא לטווח ארוך"

בן-דוב מכחיש כי הציע לחברה לישראל לרכוש את אחזקותיו ; "מעוניין להצטרף לשליטה בחברה"

"לאילן בן-דב אין כוונה למכור את מניותיו לגורם כלשהו אלא להגיע לשליטה בסקיילקס בכדי לקבל את אישור המדינה לשליטה בבז"ן", כך אומרים מקורבים לבן-דב, בתגובה לפרסום בגלובס לפיו בן-דב הציע לחברה לישראל לרכוש את אחזקותיו בבז"ן .

כפי שפורסם, השותפות בין קבוצת הפטרוכימיים שבשליטת דיוויד פדרמן, יעקב גוטשטיין ואלכס פסל לבין בן דב בחברת סקיילקס המחזיקה במניות בז"ן נמצאת בקשיים על רקע העיכוב במתן היתר השליטה בבז"ן.

סקיילקס מחזיקה כיום בכ-15.76% ממניות בית הזיקוק בחיפה. האחזקה בחברה מתחלקת בין הפטרוכימיים שמחזיקים בכ-50% מהמניות לבין בן דב שבאמצעות טאו וסאני שבשליטתו מחזיק בכ-38% מהמניות.

יצוין כי מקורבים לפטרוכימיים רמזו כי בן דוב מנסה לאלץ אותם לרכוש את המניות במחיר גבוה. בסביבתו של בן דב מציינים, כי כבר בשנה שעברה החליט דירקטוריון טאו כי ההשקעה בסקיילקס היא השקעה אסטרטגית לטווח הארוך. בנוסף, נערכת סאני לגיוס של עד 500 מיליון שקל באג"ח שעשוי לשמש אותה לרכישת חלקה של פטרוכימיים.

בתוך כך בן דב ממשיך להיערך לאפשרות של מאבק משפטי מול קבוצת הפטרוכימיים וגייס באחרונה את עו"ד פיני רובין.

יצוין, כי השליטה בבתי הזיקוק בחיפה נמצאת כיום בידי החברה לישראל של סמי ועידן עופר המחזיקה בכ-45% מהמניות. מהחברה לישראל נמסר אתמול בתגובה, כי "לא מתקיימים מגעים לרכישת מניותיו של בן דב". עם זאת בחברה סירבו להגיב האם החברה קיבלה הצעה לרכוש את מניותיו של בן דב בסקיילקס.

מטעמו של בן דוב נמסר אתמול בתגובה כי "בשום שלב לא נוהלו מגעים עם החברה לישראל או כל גורם אחר".