הלמן-אלדובי רכשו את קופות יהב תמורת כ-170 מיליון שקל, המהווים כ-2.55% מהיקף הנכסים בקופות

קופות יהב הן קופות הגמל הבנקאיות הגדולות האחרונות שעוברות מבעלות הבנקים ; היקף נכסי הקופות עומד כיום על כ-6.7 מיליארד שקל

בית ההשקעות הלמן-אלדובי ובנק יהב הודיעו הבוקר (ג') כי לאחר כשמונה חודשים הושלם ההסכם הסופי למכירת קופות הגמל של הבנק לבית ההשקעות, שרכש אותן ביחד עם קבוצת משקיעים קנדית. קופות יהב הן קופות הגמל הבנקאיות הגדולות האחרונות שעוברות מבעלות הבנקים.

על פי ההסכם תשלם הלמן-אלדובי כ-170 מיליון שקל, המהווים 2.55% מהיקף נכסי הקופות, שהיקפם עומד כיום על כ-6.7 מיליארד שקל. השינוי במחיר נובע מקיטון שחל מאז יולי האחרון בנכסי קופות יהב, בעוד שהמחיר כשיעור מהנכסים שיועברו נותר ללא שינוי. בקופות יהב כ-250,000 חשבונות עמיתים. בדומה ליתר עסקאות הגמל, תפעול הקופות שנרכשו ייוותר בידי הבנק המוכר בשנים הקרובות.

במהלך 2007 העלו בבנק יהב את שיעור דמי הניהול השנתיים שנגבים מהעמיתים לכ-0.52% מהצבירה. דמי הניהול בקופות הגמל של הלמן-אלדובי עומדים על יותר מ-1.3% מהצבירה (נכון לשנת 2007). פערים אלו היו שכיחים בעסקאות גמל מהבנקים בעבר, כשבשוק ניכרה בשנה החולפת מגמת ייקור דמי הניהול.

לדברי רוני הלמן, יו"ר הלמן-אלדובי, "רכישת הקופות הינה מהלך אסטרטגי של הקבוצה שמטרתו להרחיב את היקפי הפעילות של הקבוצה ולהפיכתה לאחד השחקנים המובילים במשק בתחום החיסכון ארוך הטווח".

הלמן-אלדובי, בבעלות רוני הלמן ואורי אלדובי, מתמחה בשירותים פיננסיים בדגש על תחום החיסכון לטווח בינוני ולטווח ארוך. נכון להיום בית ההשקעות מנהל קופות בהיקף של כ-0.67 מיליארד שקל.

הקבוצה הקנדית ששותפה עם הלמן-אלדובי בעסקה (49% מקופות יהב) מורכבת מכמה משפחות יהודיות מטורונטו, בראשות פיטר פרידמן. הקבוצה מתמחה בהשקעות בינלאומיות בתחום הנדל"ן, הפיננסים והתעשייה וזו להם ההשקעה העסקית הראשונה בישראל.