סמנכ"ל הכספים של וריפון מתפטר; החברה תרשום ירידה של 36.9 מיליון דולר ברווח התפעולי

הירידה ב-3 הרבעונים הראשונים של 2007 גבוהה ב-7.2 מיליון דולר מההערכה בדצמבר ; החברה צפויה לפרסם את הדו"חות המתוקנים עד ה-30 באפריל

הסתיימה החקירה הפנימית שניהלה חברת וריפון בחודשים האחרונים בעקבות אי-סדרים כספיים בדוחותיה. סמנכ"ל הכספים של וריפון מתפטר. החברה תרשום ירידה מיצרפית של 36.9 מיליון דולר ברווח התפעולי.

הירידה המצרפית - בשלושת הרבעונים הראשונים של 2007, גבוהה ב-7.2 מיליון דולר מההערכה מדצמבר כי החברה תפחית כ-29.7 מיליון דולר מרווחיה.

בעקבות החקירה תאלץ החברה לתקן בדוחותיה את שווי המלאים תפחית ב-13.3 מיליון דולר ברבעון הראשון, ב-23.9 מיליון דולר ברבעון השני, וב-40.6 מיליון דולר ברבעון השלישי. לעומת שווי המלאים עליהם דיווחה החברה ב-31 בדצמבר 2007.

בחברה הפחיתו את מצבת כח האדם של החברה ב-6%, בגלל מה שהם מכנים "סביבת הכנסות מאתגרת באופן קיצוני". על מנת להתמודד עם האתגרים הנהלת החברה נקטה בצעדים נוספים באותה תקופה, בהן מיזוג חלק מהפעילות בטורקיה לתוך הפעילות בישראל, והעברת פעילויות שבוצעו ע"י מיקור חוץ בהודו לפעילות של וריפון בסין.

החברה צפויה לפרסם את הדו"חות המתקונים עד ה-30 באפריל. עם זאת, החברה אינה מתחייבת למועד החדש, והיא מזהירה כי ייתכן ותיקון הדו"חות ייקח יותר זמן.

כחלק ממסקנות החקירה הפנימית שערכה החברה הוחלט להפריד את משרת המנכ"ל ומשרת היו"ר - הדירקטור העצמאי צ'ארלס ריינהרט מונה ליו"ר הדירקטוריון.

נזכיר כי חברת וריפון, ספקית פתרונות הסליקה האלקטרוניים שרכשה לפני כשנה וחצי את מתחרתה הישראלית ליפמן, הודיעה ב-3 בדצמבר 2007 כי תידרש לתקן את דו"חותיה משלושת הרבעונים האחרונים, עקב שערוך לא נכון של מלאים שהשפיע על עלות המכר שהוצגה בדו"חות.

אז העריכה החברה כי סך ההשפעה המוערכת של התיקון לפני מס עומדת על כ-30 מיליון דולר עבור שלושת הרבעונים, כשוריפון מציינת כי בימים אלו היא אומדת את גודל הנזק במונחי נטו.

מניית החברה, שנסחרת במדד המעו"ף, צנחה בתגובה להודעה בדצמבר בכ-46%, מה שמגלם איבוד שווי של כמיליארד דולר למשקיעה.

היום פורסמה הידיעה על סיום החקירה הפנימית ותוצאותיה לאחר שהמסחר בבורסה בישראל כבר הסתיים והמנייה סיימה בעלייה. במסחר בוול סטריט רושמת כעת המנייה ירידה בשערה מה שגורם לפער הארביטרז' השלילי להתרחב.