שחקן חיזוק פיננסי לאפריקה

כדי להצליח בנדל"ן, מנהל צריך הבנה בבנקים ובמימון - לא פחות מאשר בקרקע ובלבנים ; איזי כהן הוא בחירה נכונה

חברות הנדל"ן, ודאי ספינת דגל מובילה כמו אפריקה ישראל, זקוקות היום בעיקר ליציבות ולחיזוק פיננסי. לא שיש ללב לבייב, הבעלים, בעיה עם הבנקים, אבל על רקע משבר האשראי העולמי, שהפך את זמינות הכסף ואת מחירו לבעייתיים הרבה יותר, אין כמו איש פיננסים כדי לייצב מערכת ולהוציא אותה מחוזקת יותר לעידן הבא.

זו הרי בדיוק הבעיה של חברות מהסוג של אפריקה ישראל. בפעילות השוטפת הן לא מזהות שום בעיה - המנופים עובדים במלוא המרץ: בישראל, ברוסיה, בארה"ב, במזרח אירופה ובאין ספור מדינות בכל העולם, אבל השוק מכה אותן חזק בעיקר בגלל שיקולי מימון וחשבונאות. לחברות נדל"ן, שהאשראי שהן צורכות חשוב להן לפחות כמו חמצן, יש משמעות עצומה לקושי לבצע היום מימון מחדש של נכסים, לקושי לסגור מימון לפרויקטי ענק, לביטול תוכניות להצפת ערך ע"י הנפקת חברות בנות, לתיקון ההגנות הלא מתאימות שבוצעו לפרויקטים ארוכי טווח ועוד.

בענף הנדל"ן, למרות התדמית המחוספסת, מנהל מצליח צריך הבנה בבנקים ובמימון לא פחות מבקרקע ובלבנים. איזי כהן, המסיים 37 שנה בענף הביטוח, יוכל להוביל את אפריקה בדרך נוחה בהרבה לסגירה פיננסית של פרויקט הרכבת הקלה, להתחשבנות עם המדינה על פיצויים לדניה סיבוס על כביש 431, לתמחור מחדש של הנכסים המניבים באירופה ועוד.

ואולי שלא במקרה, גם פיני כהן, שהחזיק מעמד שמונה שנים כמנכ"ל אפריקה ישראל (והביא אותה די קרוב לנקודה שבה היא נמצאת עכשיו), צבר את ניסיונו הקודם בעיקר בתחום הפיננסי - הן כמנכ"ל חברת הביטוח אררט והן כמנכ"ל חברת הרכב אלדן.

ומה בנוגע לאסטרטגיה? שם תסמכו עם בעלי החברה. לב לבייב כבר הוכיח שבכל הנוגע לאיתור הזדמנויות, האינטואיציות שלו טובות משל כולם.