בקשה למינוי מפרק זמני לחברה בבעלות יצחק תמיר, מנכ"ל קוקה-קולה ישראל

החברה הגרמנית KONTRON EMBEDDED COMPUTERS טוענת כי חברת "אמירים הנדסה ושיווק", הנמצאת בבעלות תמיר, מסרבת לשלם לה את חובה בסך כ-1.4 מיליון שקל

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה למינוי מפרק זמני במעמד צד אחד לחברת "אמירים הנדסה ושיווק" שבבעלות יצחק תמיר, מנכ"ל חברת קוקה-קולה ישראל. המבקשת, החברה הגרמנית KONTRON EMBEDDED COMPUTERS, העוסקת בייצור רכיבי מחשב, טוענת כי אמירים מסרבת לשלם לה את חובה בסך כ-1.4 מיליון שקל, לפי פסק דין שניתן לטובתה בינואר.

קונטרון טוענת כי מינוי מפרק זמני דרוש באופן מיידי כדי למנוע את הברחת נכסי החברה. לדבריה, יש להעניק למפרק הזמני סמכויות חקירה לשם חקירת התנהלות אמירים ובעליה טרם קריסתה. קונטרון מבקשת שהמפרק יחקור בעיקר את עסקת העברת המלאי של אמירים לחברת אי.פי.אס.טק (אמירים מכרה לחברה זו את כל זכויותיה וחובותיה לפי חוזים, בהם היא קשורה עם לקוחותיה, בהם רפא"ל, אלביט, אלתא ואלאופ, לביצוע פרויקטים של אספקה ותמיכה של מוצרי חומרה); ואת מינוי כונס הנכסים לאמירים, לבקשת בנק איגוד ובהסמכת החברה, בשל חוב לבנק בסך 2.4 מיליון שקל. זאת, בנוסף לחוב ליתר נושיה בסך כ-4 מיליון שקל.

לטענת קונטרון, קיים חשש כי מהלך הברחת הנכסים לאי.פי.אס.טק ומינוי כונס הנכסים נעשה על-ידי בנק איגוד בתיאום עם תמיר משיקולים זרים, מתוך מטרה להיפרע מנכסי החברה על גבם של יתר נושיה. זאת, מבלי להידרש למימוש ערבותו האישית של תמיר לטובת בנק איגוד.

לדברי קונטרון, ללא מינוי מפרק זמני ייפגע באופן כבד ביותר עניינם של נושיה הלא-מובטחים של החברה, וכן קיים חשש שהמידע הדרוש לביצוע החקירה ייעלם. (פש"ר 1446/08).