דלתא תהפוך לחברת התעופה הגדולה בעולם; תרכוש את נורת'ווסט איירליינס בסכום של 3.63 מיליארד דולר

בעלי המניות של נורת'ווסט יקבלו 1.25 מניות דלתא עבור כל מניית נורת'ווסט ; משמעות האיחוד לנוסע הישראלי: יותר יעדים למקומות שונים בעולם ואפשרות לקבל כמות גדולה יותר של נקודות הנוסע המתמיד

חברת התעופה דלתא איירליינס (סימול: DAL.N), תרכוש את נורת'ווסט איירליינס (סימול: NWA.N) בסכום של 3.63 מיליארד דולר, בעיסקה שתיצור את חברת התעופה הגדולה בעולם. חברת התעופה החדשה תציע טיסות המשך נוחות לנוסעים בארה"ב, קנדה, אמריקה הלטינית אירופה ואסיה.

חברת התעופה החדשה, אשר תשמור על השם דלתא, תשלב את רשתות הקווים המשלימים של חברות התעופה. על פי תנאי ההסכם, בעלי המניות של נורת'ווסט יקבלו 1.25 מניות דלתא עבור כל מניית נורת'ווסט שבבעלותם.

המיזוג נתון לאישור בעלי מניות דלתא ונורת'ווסט ולאישורים רגולאטורים. צפוי שהבדיקה הרגולטורית תושלם במהלך השנה. עד לקבלת האישורים הנדרשים לביצוע העסקה לא יחולו כל שינויים בלוחות הזמנים של שתי החברות, בתוכניות הנוסע המתמיד, בשרות לנוסע או במבנה הניהולי של החברות.

מנכ"ל דלתא, ריצ'רד אנדרסון, יהיה מנכ"ל החברה המשולבת. אד באסטיין, נשיא ומנהל הכספים הראשי של דלתא, ימלא את אותם התפקידים בחברה המאוחדת. דאג סטינלנד, המנכ"ל העכשווי של נורת'ווסט, יהיה חבר במועצת המנהלים של החברה החדשה.

לדלתא יהיו משרדי ניהול בינלאומיים באמסטרדם, פריס וטוקיו. כמו כן יפעלו משרדי ניהול באטלנטה, מיניאפוליס/סנט פול ובניו יורק. משרדי ההנהלה הראשית העולמיים יהיו באטלנטה.

"דלתא ונורת'ווסט הנן התאמה מושלמת", אמר ריצ'ארד אנדרסון, מנכ"ל דלתא. "היום אנו מודיעים על עסקה שהיא בדבר תוספת, לא החסרה, ושל שילוב רשתות קצה הפותח עולם של הזדמנויות לנוסעינו ולעובדים שלנו. ביחד, אנו יוצרים את חברת התעופה המובילה בעולם".

יצוין, שדלתא מפעילה טיסה יומית בין ישראל לניו יורק וטיסה יומית בין ישראל לאטלטנה. משמעות האיחוד לנוסע הישראלי היא יותר יעדים למקומות שונים בעולם ואפשרות לקבל כמות גדולה יותר של נקודות הנוסע המתמיד. יצוין, שעיקר כוחה של דלתא בטיסות לדרום אמריקה, אפריקה והפסיפיק. נורת'ווסט מתמחה בעיקר בטיסות למזרח הרחוק.