מיומנו של איש היי-טק רעב: השניצל שלי גדול יותר

מהו המרכיב שבגללו מוכנים עובדי ההיי-טק לחרף את נפשם ולשמור על מקום עבודתם, או לחלופין להיאבק כמו אריות בשביל לזכות במשרה חדשה? האוכל, שהפך לאחת מאבני-היסוד של תעשיית ההיי-טק הישראלית

הדבר החשוב ביותר לעובדי ההיי-טק הוא כמובן השכר. אבל מה בדיוק בשכר? האם זהו הכסף? לא, הוא אמנם חשוב אבל המשכורות ממילא גבוהות בכל החברות. האם אלו הנסיעות לחו"ל? לא, הרי בכל החברות תסעו לחו"ל עד שתאבדו את שפיותכם. קידום? בחברות ההיי-טק הגדולות יש קידום וגם אפשר לעבור מחברה אחת לשנייה. רכב צמוד? גם את זה יש בכל החברות, בכולן זו פורד פוקוס או מאזדה 3.

אם כך, מהו המרכיב שבגללו מוכנים עובדי ההיי-טק לחרף את נפשם ולשמור על מקום עבודתם, או לחלופין, להיאבק כמו אריות בשביל לזכות במשרה חדשה? האוכל. נושא האוכל בכלל וארוחת הצהריים בפרט הפכו במשך השנים לאחת מאבני היסוד של תעשיית ההיי-טק הישראלית, ולחלק מכריע מראיון הקבלה לעבודה בחברות.

זה נשמע בערך כך:

מראיינת: "אז שוקי, אני שמחה שהכול סגור ותוכל להתחיל לעבוד כבר בשבוע הבא".

שוקי: "לא הכול סגור, לצערי".

מראיינת: "אבל סגרנו את התפקיד, למי תדווח, שכר, רכב, הטבות סוציאליות, חופש, סלולרי, לפטופ, השתתפות בקו טלפון, אש"ל. תראה, לגבי הנושא של החניה אני יכולה לב..."

שוקי: "זו לא החניה. יש משהו הרבה יותר מהותי שלא סיכמנו.

מראיינת: "אוקיי. מה העניין?"

שוקי: "האוכל והארוחות".

מראיינת: "אני שמחה שאתה מעלה את זה. יש לנו בבוקר את הבופה עם פירות, מיצים, סנדוויצ'ים, מכונת אספרסו וקפוצ'ינו, שוקו, תה, חליטות מ-4 סוגים ויוגורטים עם גרנולה. בערב יש את הבופה ערב שהוא מאוד דומה, ולמי שעובד אחרי 8 בערב מותר להזמין פיצה עם תוספת אחת".

שוקי: "וזה הכול? מה עם ארוחת צהריים?"

מראיינת: "אה, כמובן שוקי. לצהריים יש לנו סידור עם 'סיבוס' ואתה יכול לאכול בכל מסעדה באזור ולשלם בכרטיס שאנחנו מסבסדים. כך, מחיר הארוחה הוא 37 ש"ח".

שוקי: "נו?"

מראיינת: "זהו. אני בטוחה שתאהב את ארוחות הצהריים פה במתחם. יש אוכל ישראלי, מזרחי, סיני, תאילנדי, איטלקי ובישול ביתי".

שוקי: "אתם עובדים עם ראנינג סושי?"

מראיינת: "יש לנו דיל מצוין איתם. בהזמנת קומבינציה B אתה מקבל מרק תירס חינם. זה בלעדי שלנו ואתה יכול להחליף את הסשימי טונה באינסייד אאוט עם סלמון. מדהים, לא?"

שוקי: "זה טוב, אבל לא מצוין. את הרי יודעת שאני מתראיין בעוד מקומות. ובדיוק אתמול הציעו בחברה אחרת קומבינציה C עם 2 אגרולים ושיפוד טריאקי, וגם הדיל שלהם עם 'שניצל איילה' יותר טוב".

מראיינת: "יותר טוב מהדיל שלנו? איך זה ייתכן?"

שוקי: "פשוט מאוד. אתם מציעים את העסקית עם השניצל 10 אינץ', ושם הציעו לי את השניצל 12 אינץ' ועוד 2 רטבים חינם".

מראיינת: "תראה שוקי, אני צריכה לבדוק את זה. זו חריגה משמעותית מהנורמה אצלנו ואני לא יודעת אם המנכ"ל יאשר כזה דבר".

שוקי: "חבל מאוד. אבל אם יהיה שינוי תודיעי לי כי אני עומד לסגור בימים הקרובים. ואת יודעת מה? בכנות, אני מעדיף לעבוד בחברה שמטפלת קצת יותר טוב בעובדים שלה". *