נמחקה בקשה לתביעה ייצוגית נגד ערוץ 10 והתוכנית "מצלצלים"

בתביעה נטען כי התוכנית, הנערכת בהשתתפות הצופים בבית בחידון באמצעות שליחת SMS מהטלפון הנייד, כוללת "משחקים אסורים" לפי הגדרתם בחוק העונשין

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, יצחק כהן, אישר משיכת בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד ערוץ 10 והתוכנית "מצלצלים". בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד עודד בולדו, נטען כי התוכנית "מצלצלים", הנערכת בהשתתפות הצופים בבית בחידון באמצעות שליחת מסרון מהטלפון הנייד, כוללת "משחקים אסורים" לפי הגדרתם בחוק העונשין.

התובע טען כי הזכייה בחידונים בתוכנית תלויה בגורל או במזל, בשל העובדה כי משך הזמן שחולף משליחתו של מסרון ממכשיר הטלפון ועד להגעתו למחשבי הפקת התוכנית, יכול להשתנות מחברה סלולרית אחת לשנייה, או מאזור אחד לשני.

בעקבות התגובה שהגיש ערוץ 10 לבית המשפט, באמצעות עוה"ד ד"ר גיל אוריון ואורית מלכא, ולאור הערותיו של בית המשפט באשר לסיכויי קבלתה של הבקשה, ביקש התובע להסתלק מהבקשה לאישור התביעה כייצוגית. התובע הסכים שאין מדובר בתוכנית הנסמכת על משחקים אסורים, ולכן עילות התביעה עליהן הסתמכה התביעה אינן נכונות.

בתצהיר שהוגש לבית המשפט, נאמר כי התובע נוכח שהתוכנית מבוססת רובה ככולה על חידוני ידע מסוגים שונים, שההצלחה בהם תלויה בכישוריהם וביכולתם של המשתתפים בהם, ולכן הוא הגיע למסקנה כי הסיכויים לאישור התביעה כייצוגית נמוכים. התובע הצהיר כי לא קיבל כל תמורה עבור בקשתו להסיר את התביעה. (ת.א. 1235/07).