ארקדי גאידמק בדרך לכנסת: יהיה שותף פעיל בישיבות סיעת "צדק לגימלאים" בבית המחוקקים

הופעת בכורה לארקדי גאידמק והגימלאים במסיבת עיתונאים ראשונה משותפת ; יו"ר סיעת "צדק לגימלאים" שרוני: "ארקדי גאידמק הוא המנהיג החברתי המוביל והבולט בישראל"

ארקדי גאידמק בדרך לכנסת: איש העסקים ארקדי גאידמק ופורשי סיעת הגימלאים, חברי הכנסת משה שרוני, אלחנן גלזר ושרה מרום-שלו כינסו היום מסיבת עיתונאים משותפת ראשונה במשרדיו של גאידמק ובה הודיעו על הקמת הסיעה החדשה "צדק לגימלאים". הסיעה החדשה תייצג בכנסת את מפלגת צדק חברתי שבראשה עומד גאידמק, שכבר הודיע כי ישתתף בישיבות הסיעה בכנסת. עם זאת, לדברי מקורביו אין בכוונתו להעמיד את עצמו לבחירה לכנסת או לשמש כשר, אלא ברצונו להיבחר לראשות עיריית ירושלים.

"ציבור הגימלאים בישראל מקבל היום תוספת כוח רצינית ומשמעותית בעצם הצטרפותו של ארקדי אלינו", אמר יו"ר "צדק לגימלאים", משה שרוני במסיבת העיתונאים. "כל הכוח האלקטורלי הזה יתחיל החל ממחר בבוקר בהחתמה של עשרות, מאות ואלפי גימלאים, שיצטרפו למפלגה החדשה. מהלך חשוב והיסטורי זה יחד עם המעשים הגדולים שנעשו עד היום בשטח בפועל ויעשו בעתיד, כל אלה הופכים כבר היום את ארקדי למנהיג חברתי המוביל והבולט בישראל".

שרוני הסביר במסיבת העיתונאים כי בחר לפרוש ממפלגת הגימלאים משום ש"חברי סיעת הגימלאים בגדו בציבור הגימלאים ובראשם יו"ר המפלגה, וטרפדו את החוקים החשובים עבור גמלאי ישראל, ובשביל מה? כדי לרצות את משרד האוצר וראש הממשלה".

עם הקמתה זכאית צדק לגימלאים למימון מפלגות בסכום של כשלושה מיליון שקל בשנה- 244 אלף שקל בעבור כל חבר כנסת פורש וסכום זהה בעבור הסיעה עצמה. בנוסף, תקבל הסיעה סכום של 283 אלף שקל עבור מנהל סיעה וכן תהיה זכאית לזמן תעמולה בכלי התקשורת לקראת הבחירות לכנסת. הכסף ייגרע מכספי סיעת גיל.

בעקבות פרישת שלושת חברי הכנסת מסיעת גיל, תעמוד הקואליציה על 64 חברי כנסת וצדק לגימלאים תחשב לסיעת אופוזיציה. "אם אולמרט רוצה אותנו בקואליציה שלו שיפתח איתנו במשא ומתן", אמר היום שרוני. לדבריו, צדק לגימלאים תסכים להצטרף לקואליציה בתנאי שראש הממשלה יענה לדרישותיה: הגדלת קיצבאות הזיקנה ל- 20 אחוז באופן הדרגתי עד שנת 2010 והצמדתן לשכר הממוצע במשק, כפי שסוכם עם סיעת גיל עם כניסתה לקואליציה, אך הסיעה לא התעקשה על הסעיף. במהלך מושב החורף של הכנסת העביר שרוני הצעת חוק להגדלת קצבאות הזקנה אולם קידום הצעת החוק הוקפא. לדברי שרוני, כניסה לקואליציה של הסיעה החדשה תחייב קידום הצעת החוק שלו לקריאה שניה ושלישית.

בנוסף תדרוש צדק לגימלאים תמורת הצטרפותה לקואליציה את ביטול דמי ניהול הנגבים מהגימלאים בקרנות בפנסיה הישנות העומדות על 1.7 אחוז; השוואת זכויות אלמן לאלמנה; ביטול תשלום תרופות עבור לניצולי שואה; הנחה של 50 אחוז עבור תרופות לחולים כרוניים;
ומתן הנחה של 20 אחוז לציבור הגימלאים מגיל 67.

בסיעת גיל, לעומת זאת, איימו היום כי לא יישבו באותה ממשלה שבה תשב גם צדק לגימלאים. "אולמרט יצטרך לבחור בינננו לבינם", אמר היום יו"ר הסיעה ל"גלובס", ח"כ יצחק גלנטי. "לא מקובל עלי שיצרפו לקואליציה מפלגה חסרת כל אג'נדה שלא הציגה עצמה לבחירות לכנסת ופתאום יש לה סיעה. יש פה חיבור ישיר בין הון לשלטון". והוסיף : "זה או אנחנו או הם. לא נשב באותה ממשלה שבה תשב גם צדק לגימלאים".

בסיעת גיל אף האשימו את הפורשים- שרוני, גלזר ומרום שלו ב"מכירת האידיאולוגיה: "אנו מביעים פליאה ותמיהה על הפגיעה האנושה בדמוקרטיה הישראלית", נמסר לגלובס, "הכל תמורת נזיד עדשים. גלזר מרום-שלו ושרוני מכרו את האידיאולוגיות ואת הבוחרים שלהם תמורת בצע פוליטי וכספי, ובהינף חתימה אחת פגעו אנושות בהליכים הדמוקרטים שהיו נהוגים עד היום. צר לנו שחברי הכנסת התגלו כאנשים חסרי עמוד שדרה ואופורטוניסטים שהולכים לצד שבו נושבת הרוח", נמסר.