עיני רומז לאוזלת יד של בר-און: "הוא מתלונן במקום לתקן. מה הוא, שר האוצר של ארה"ב?"

אלי כהן, הממונה על השכר, תוקף את הברית של עופר עיני עם שרגא ברוש: "כולם מדברים על הון ושלטון, אבל הדבר הבא יכול להיות 'הון עובדים'"

אלי כהן התריע היום מפני התחזקותה של ההסתדרות ושל הברית של העומד בראשה, עופר עיני, עם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. "כולם מדברים על הון ושלטון, אבל הדבר הבא יכול להיות 'הון עובדים'. מתי שעופר יעשה שביתה בנמלים ושרגא ירצה להוציא את האוניות שלו מהנמל, אני זה שישלם בסוף את המחיר", הזהיר כהן.

דבריו של הממונה על השכר, שנאמרו בכנס שארגן היום למדיניות שכר במגזר הציבורי, קשורים ישירות ליוזמתם של עיני וברוש לכונן בארץ מועצה כלכלית-חברתית המשותפת לממשלה, לעובדים ולמעסיקים, שזכתה להתנגדות נמרצת מצד שר האוצר, רוני בר-און. "עופר עיני הוא אדם אחראי ואני מעריך אותו מאוד, אבל איך אפשר לדעת מי יבוא אחריו? עד כמה נוכל לסמוך על מי שישב במקומו במועצה הכלכלית-חברתית? זאת הבעיה", הוא הסביר.

עיני מצידו טען כי השיתוף פעולה שלו עם ברוש היא חלון הזדמנויות שהממשלה צריכה לנצל, אבל רמז ששר האוצר שבוי בידי פקידיו: "שמעתי שבר-און אמר היום שזו בושה שיש בישראל עובדי קבלן שעושקים אותה. מה, הוא שר האוצר של ארה"ב? שיתקן את זה. הרי אגף התקציב שלו עובד הפוך. האגף חונק את משרדי הממשלה ולא מאפשר להם לקלוט עובדים, אלא אם הם עובדי קבלן. אז לא רק ששר בממשלה לא מכתיב מדיניות, הוא גם לא מנהל".

גם שמואל אבואב, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך, תקף את אגף התקציבים. לדבריו, האגף קיצץ בתקופתו מתקציב החינוך שש פעמים בשנה אחת והביא לכך שלא ניתן היה לנהל את המשרד ולהציב חזון. הוא הוסיף כי האגף הורס את המנהל הציבורי יחד עם אגף החשבות, היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה שמביאים לדבריו לשיתוק.

ראש מינהל האוכלוסין, ניצב בדימוס יעקב גנות, טען כי הוא למד שאם מתאמים את המהלכים אגף התקציבים, "שום דבר לא יעמוד בדרכך". גנות הפתיע כשאמר כי "פעם אחת ביקשתי חוות דעת משפטית אבל קיבלתי כל כך הרבה עמודים לקרוא,כך שבינתיים אני מקבל החלטות בלי להתייעץ עם יועצים משפטיים".