זירת המט"ח: הדולר התחזק ב-0.79% ושערו היציג נקבע ב-3.443 שקלים

שערו היציג של האירו עלה ב-0.62% ל-5.333 שקלים ; בשל יום הזיכרון נקבעו היום השערים היציגים ב-12:30

אחרי שנחלש אתמול, התאושש היום הדולר ביחס לשקל באופן ניכר למדי. גם האירו נסחר בהתחזקות, ובכך פיצו שני המטבעות הזרים באופן חלקי על הירידה שלהם מתחילת השבוע המקוצר. גם ביום שישי תהיה למטבעות "הזדמנות" נוספת לצמצם את הירידה.

בשל יום הזיכרון נקבעו היום השערים היציגים ע"י בנק ישראל בשעה 12:30. שערו היציג של האירו עלה ב-0.62% ל-5.333 שקלים.

הדולר התחזק היום ב-0.79%, ושערו היציג נקבע ב-3.443 שקלים.

סקירת Easy Forex

הדולר נסחר אמש במגמה מעורבת מול מרבית המטבעות העיקריים ביום שלא התאפיין באינדיקטורים כלכליים משמעותיים על הכלכלה הגדולה בעולם. מירב האנליסטים בארה"ב חלוקים בדעותיהם לגבי הימצאותה של ארה"ב במיתון.

נתונים חיוביים שפורסמו לאחרונה על המשק האמריקני נתנו זיק של תקווה לסוחרים כי הרע מכל כבר חלף. אולם נתונים אחרים מצביעים על המשך ההאטה בקצב הצמיחה. ראש הלשכה הלאומית למחקר כלכלי בארה"ב הביע אמש את חששותיו מירידה מוגזמת מדי במחירי הדיור, דבר שעלול לגרור את המשק למיתון משמעותי. היום אמורים להתפרסם דו"ח תפוקה רבעוני של המשק האמריקני, מלאי נפט ואשראי צרכנים.

השקל הוסיף להתחזק מול השטר הירוק על רקע פרסומים מעודדים על המשק המקומי וחולשתו של הדולר. התבטאותו של סטנלי פישר בדבר חשיפתה הנמוכה יחסית של הכלכלה המקומית למשבר האשראי בארה"ב נתנה אותותיה גם אתמול, כשמרבית המשקיעים הגיבו בקנייתו של השקל. גם התגברות הערכות כי הצמיחה בישראל תעלה על הערכות המוקדמות נתנו רוח גבית לשקל המקומי.

סקירת פינוטק

הדולר המשיך לרשום הפסדים כנגד האירו זה היום השני ברציפות לאחר דיווח של פאני-מיי, ענקית המשכנתאות האמריקנית, על הפסדים של כ-2.19 מיליארד דולר. אתמול שוב הועלו ההערכות כי ארה"ב נמצאת בדרכה למיתון על רקע החולשה המתמשכת בשוק הדיור וקשיי הנזילות כתוצאה ממשבר האשראי.

מהלך התחזקותו של הדולר איבד מהמומנטום כשביקושי המכירה על השטר הירוק מתגברים וצובעים את הדולר באדום.

השקל המשיך לרשום רווחים ביחס לשטר הירוק כשהוא מתחזק לרמות שיא של שישה שבועות ושערו היציג נקבע ב-3.4160. חזרה מסוימת של התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים הזרים דחפה מעלה את השווקים המתעוררים ובכללם ישראל כשהמטבע המקומי נהנה מביקושי קניה כנגד הדולר.

פער הריביות העומד על 1.25% ממשיך לפעול לטובת השקל ולתמוך בהתחזקותו. כמו כן, הדולר רשם מעט הפסדים בזירה הגלובלית, מהלך אשר בא לידי ביטוי גם כנגד המטבע הישראלי. התמיכה הקרובה של הזוג ניצבת ב-3.40 כשהתנגדות מגיעה ב-3.4450.