תאונה במפגן האווירי של צה"ל; חשש לחיי שלושה אנשים

(עדכון) - צנחן שהשתתף במופע יום העצמאות נחת על הקהל; 10 אנשים נפצעו

עשרה בני אדם נפצעו בצהריים במהלך מפגן מיוחד של צה"ל, לכבוד יום העצמאות בחוף ירושלים בתל-אביב, הסמוך לטיילת "הרברט סמואל". סכנה נשקפת לחיים של שלושה מהפצועים.

התאונה אירעה לאחר שמשב רוח הסית חייל צנחנים במילואים לעבר החוף, והוא פגע בכמה צופים במקום במקום בזירת הנחיתה המיועדת. שני בני אדם נפצעו קשה, שלושה בינוני וחמישה קל. מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות האירוע ייחקרו.

הפצועים פונו לבתי החולים "איכילוב" בתל-אביב ו"וולפסון" בחולון. רוב הפצועים נפגעו בגפיים עליונות ובראש. אחת הפצועות נמצאת במצב קשה מאוד, שניים במצב קשה, אחד במצב בינוני והיתר קל. אחדים מהפצועים קל שוחררו מבית החולים.

מפקד מרכז הטסות והכשרות מיוחדות בבית הספר לצניחה, אלוף-משנה דרור פאלטין, הגיע אחר הצהריים לבקר את הפצועים בבית החולים איכילוב בתל-אביב, ואיחל להחלמתם המהירה. אלוף-משנה פאלטין ציין כי האימונים למטס נמשכו חודשים, והבטיח להפיק את הלקחים מהאירוע כך שלא ישנה בעתיד.

"עד לתקלה, האירוע היה מדהים"

הצנחן, שהשתתף במפגן החותם של אירועי יום העצמאות, פספס את יעד הנחיתה - ככל הנראה בגלל מכת רוח במצנחו. במקום הייתה המולה רבה, וצוותי מד"א של אזור דן טיפלו בנפגעים, ופינו אותם לבתי החולים "איכילוב" בתל-אביב ו"ולפסון" בחולון. האמבולנסים התקשו בפינוי, בגלל עשרות אלפי האנשים שגדשו את איזור האירוע והפריעו לתנועה.

אחת הפצועות קל, קרולין רוסו, אמרה לגלי צה"ל כי למרות התאונה, היא גאה בצה"ל. לדבריה, התקרבה לקו המים משום שרצתה לגעת בצנחנים, ולאחל להם הצלחה.

אלון, עד ראייה, סיפר כי "עד לתקלה, האירוע היה מדהים. הצנחנים קפצו מהמטוס, נפלו במהירות מדהימה, פתחו מצנחים בצבעים שונים, והעיפו דגלים באוויר. הצנחנים צנחו אחד אחד במסלול זהה, לעבר רחבה שסומנה מראש. אחד הצנחנים האחרונים פיספס את המקום. זה היה במרחק 30 מטר ממני - ראינו אותו נופל, וכולם רצו אליו. היה במקום הרבה בלאגן".ד הכוח הרפואי מטעם מד"א, אבי סימוביץ', סיפר כי הוא ראה את האירוע מתרחש לנגד עיניו: "זיהינו את הצנחן מבצע סיבוב ומאבד גובה ללא שליטה. בזמן הנפילה הוא פגע במספר צופים שעמדו על סככות, והפיל אותם משם". לדבריו, יתכן והצנחן לא פגע בכולם, אלא חלק מהפצועים נבהלו ונפלו מהסכך. "הגענו אליהם מיד עם ציוד רפואי והתחלנו לטפל בצנחן. עיקר הפציעות הן שברים בגפיים ופגיעות ראש".