לבנון על סף פיצוץ: חיזבאללה משתלט על מערב ביירות

מחריפים העימותים האלימים בלבנון, בין אנשי חיזבאללה וארגון "אמל" לבין נאמני ממשלתו של פואד סניורה ; בשעות האחרונות השתלטו המיליציות על שכונות במערב ביירות ועל נמל התעופה הבין-לאומי ; דווח על לפחות 11 הרוגים וכעשרים פצועים

לבנון על סף פיצוץ: במהומות בין אנשי חיזבאללה לבין נאמני ממשלת סניורה מסתמנת הפיכה של תומכי נסראללה, לאחר שבשעות האחרונות השתלטו המיליציות על שכונות במערב ביירות ועל נמל התעופה הבין-לאומי, והחלו לצור על בתיהם של וואליד ג'ונבאלט וסאעד אל-חרירי.

מחריפים העימותים האלימים בלבנון, בין אנשי חיזבאללה וארגון "אמל" לבין נאמני ממשלתו של פואד סניורה.

כוחות חיזבאללה השתלטו על שכונות במערב ביירות ועל נמל התעופה הבין-לאומי של לבנון, ובשעות האחרונות צרים חמושים על בתיהם של מנהיג הרוב בפרלמנט, סעד חרירי, ושל מנהיג הדרוזים במדינה, וואליד ג'ונבלאט.

העימותים בין אנשי חיזבאללה לבין נאמני ממשלת סניורה בלבנון התחדשו הבוקר. עד כה דווח על לפחות 11 הרוגים וכעשרים פצועים בהתנגשויות. אתמול בצהריים פרצו חילופי האש, וככל שהתקדם היום הם התרחבו לכל רחבי הבירה.

הבוקר הפסיקה תחנת הטלוויזיה "פיוצ'ר" את שידוריה, לאחר שחמושים מחיזבאללה השתלטו על המבנה שממנו היא משדרת. התחנה שייכת למנהיג הרוב בפרלמנט הלבנוני, סאעד אל-חרירי.

בימים האחרונים שררה מתיחות בין הצדדים, על רקע החלטת הממשלה בביירות לפרק את רשת התקשורת שהקימה איראן לארגוני הטרור במדינה. גורם באופוזיציה הלבנונית, שלא הזדהה, מסר כי המפגינים ימשיכו בפעולותיהם, עד לביטול החלטות הממשלה נגד חיזבאללה.

מוקדם יותר אמר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי ממשלת לבנון "הכריזה מלחמה" על ארגונו. חיזבאללה חסם אתמול את הגישה לנמל התעופה ולכמה רחובות ראשיים בבירה הלבנונית.

אל-חרירי אמר בתגובה לאירועים כי מה שמתרחש ברחובות ביירות הוא "מלחמת אזרחים", וקרא לחיזבאללה להסיר את המצור מעל העיר. לדברי אל-חרירי, "יש היום שמחה גדולה בישראל, כשהם רואים את ביירות נצורה ואת המלחמה ברחובותיה".