פפושדו ואריסון ייבנו שכונה של כ-4,000 יח"ד בבוקרשט בהשקעה של כ-2.2 מיליארד שקל

מדובר בכ-124 דונם שנרכשו בכ-45 מיליון יורו, ושייעודן המקורי היה למסחר ; האישור הנוכחי מאפשר את הסבתן למגורים

חברת אלמוג ים סוף, הנמנית עם קבוצת מלונות ים סוף בשליטת משפחת פפושדו וחברה בת של קבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון קיבלו את אישור עיריית בוקרשט לתוכנית האורבאנית האזורית (PUZ) להקמת פרויקט מגורים ענק בבירת רומניה, כך דיווחה היום (א') מלונות ים סוף לבורסה בתל אביב.

האישור של המועצה הכללית של עיריית בוקרשט התקבל כבר ב-15 באפריל 2008, אולם מלונות ים סוף כי קיבלה רק כעת העתק מההחלטה. נוסח ההחלטה קובע כי התוכנית תאפשר לחברות הזרות שבשליטת החברות הישראליות להקים פרויקט בהיקף כולל של 408 אלף מ"ר בנוי, בשכונת אביאצ'י שבצפון בוקרשט.

החברה הנכדה של אלמוג ים סוף והחברה הזרה מקבוצת שיכון ובינוי רכשו בחלקים שווים קרקעות בהיקף של 124 דונם בשכונה שנרכשו במספר שלבים בהשקעה כוללת של כ-45 מיליון אירו. ייעודן המקורי של הקרקעות היה למסחר, והאישור הנוכחי מאפשר את הסבתן למגורים. החברות מתכוונות להקים במקום שכונה של כ-4,000 יח"ד, בהשקעה של למעלה מ-2.2 מיליארד שקל.

בשלב הראשון של הפרויקט מתכוונות השותפות להקים כ-1,100 יחידות דיור. מקבוצת מלונות ים סוף נמסר כי נכון להיום, מחירי המכירה של דירות בבוקרשט נעים בין 1,500 ל-2,000 אירו למ"ר, כך שהיקף המכירות של הפרויקט כולו, שישתרעו על פני מספר שנים, עשוי לנוע בין 600 ל-800 מיליון אירו. עם זאת, על פי הדין הרומני, לאחר אישור מועצת העירייה, כניסת ה-PUZ לתוקף כפופה עדיין לבדיקת המושל (ה-PERFECT) של בוקרשט.

הפרויקט בבוקרשט הינו הפרויקט הראשון שמבצעת אלמוג ים סוף, המתמחה בייזום לתחום המגורים, מחוץ לגבולות ישראל. מלבד פרויקט זה, מסיימת החברה כיום את הקמה ואכלוס של מגדל נווה צדק הכולל 244 דירות יוקרה בשכונת נווה צדק שבתל אביב. לחברה פרויקט מגורים נוסף בשכונת פלורנטין בתל אביב, ופרויקט בהיקף של 35 יח"ד בשכונת כבביר שבחיפה.

לצד זאת, קבוצת מלונות ים סוף עצמה פעילה מחוץ לגבולות ישראל מזה שנים רבות, בתחום של הקמה וניהול של רשתות בתי מלון באירופה. פעילות זו מרוכזת תחת חברת פארק פלאזה, שמניותיה נסחרות בבורסה בלונדון.

בחודשיים האחרונים דיווחה פארק פלאזה על הרחבת פעילותה, בין היתר באמצעות כניסה לשוק המלונאות בקרואטיה לצד קונסורציום שמוביל בנק ההשקעות גולדמן-זאקס, וכן על כניסתה לשוק ברוסיה, שם חתמה על הסכם לניהול רשת של כ-20 מלונות.