אלקו בוחנת הכנסת שותף לאלקטרה מוצרי צריכה: גיזה העריכה את שוויה המירבי ב-1.48 מיליארד שקל

הערכת השווי של גיזה-זינגר אבן נעה בטווח 1.15-1.48 מיליארד שקל ; מעלות העלתה את דירוג האג"ח של החברה ל-"A" ; גיזה: המכירות ב-2008 מוערכות ב-2.47 ל-2.56 מיליארד שקל

אלקו החזקות הציגה הערכת שווי לחברה הבת שלה, אלקטרה מוצרי צריכה. על פי חברת גיזה-זינגר-אבן, שווי החברה נע בין 1.15 ל-1.48 מיליארד שקל. מטרת הערכת השווי היא בחינת אפשרויות עסקיות שונות, ובהן הכנסת שותף לחברה. אלקטרה מוצרי צריכה, יצוין, מרכזת את פעילות הקמעונאות של קבוצת אלקו בתחום מוצרי הצריכה הביתיים בישראל.

כלכלני גיזה ציינו בהערכתם שני תרחישים, גבוה ונמוך. על פי הערכתם, מכירות החברה ב-2008 עשויות לנוע בין 2.47 ל-2.56 מיליארד שקל, תוך שנלקחת בחשבון רשת מחסני חשמל, אותה רכשה החברה. בנוסף, כוללת התחזית את פעילות חברת הבת תגה, העוסקת ביבוא ומכירה של מחשבים ומסכים תחת המותג לנובו, ומכירת טלפונים סלולריים של סוני אריקסון בישראל.

כלכלני גיזה צופים שיפור תפעולי באלקטרה מוצרי צריכה עקב מיקוד ניהולי בעסקיה והסינרגיה בין רשת מחסני חשמל לבין הרשתות שקם אלקטריק וסנסור. בתחום הקמעונאות, מעריכים בגיזה כי שווי הפעילות הוא בין 582 ל-717 מיליון שקל, ואילו בתחום מוצרי הצריכה מוערכת הפעילות בין 683 ל-880 מיליון שקל. הערכת השווי, נציין מגלמת מכפיל 9.7-9.8 לרווח ללא הוצאות פחת מס וריבית (EBITDA) הצפוי על ידם - 130 עד 164 מיליון שקל ב-2008 (במונחי פרו-פורמה, הכוללים הנחת עבודה לפיה תוצאות מחסני חשמל ותגה היו כלולים בתוצאותיה מתחילת 2007).

בתוך כך, הודיעה היום חברת דירוג האשראי מעלות על העלאת הדירוג לאגרות חוב מסדרה א' של אלקטרה מוצרי צריכה מ-"A-/Negative" לדירוג "A/Stable". לדברי מעלות, העלאת הדירוג משקפת, בין היתר, את השינוי המהותי בתמהיל פעילויותיה של החברה, המתמקדת כיום אך ורק ביבוא, שיווק וקמעונאות מוצרי חשמל ואלקטרוניקה בישראל. במעלות סבורים כי יחול גידול ניכר בפעילות זו בדרך של מיזוגים ורכישות, לאחר שפעילות ייצור המזגנים פוצלה מהחברה באוקטובר 2007.

אלקו החזקות