אולמרט בוועדה למעמד האישה: "אנחנו יבואן די גדול של נשים שמיועדות לסחר"

"אנחנו מדברים על תעשייה שהיא מעגל מורכב, מסובך וקשה להתמודדות. במקום שבו מתגלגל הרבה כסף, קשה להשתלט על התהליכים" ; בתקציב 2009 יוקצו יותר מ-20 מיליון שקל לטיפול בנושא

"אנחנו יבואן די גדול של נשים שמיועדות לסחר בישראל כי יש לעניין הזה ביקוש"- כך אמר היום (ב') ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שהתפנה מעיסוקיו והגיע לדיון בוועדה למעמד האישה של הכנסת שעסק בהוצאת נשים ממעגל הזנות. "אנחנו מדברים על תעשייה שהיא מעגל מורכב ומסובך וקשה להתמודדות. במקום שבו מתגלגל הרבה כסף, קשה להשתלט על התהליכים", אמר ראש הממשלה. "כשיש ביקוש וכשיש אמצעים, קשה יותר להתמודד עם התופעה הזו", הוסיף.

אולמרט אף ציין כי יש מחסור במרכזים לטיפול בנפגעות תקיפה מינית. "האם שישה מרכזים לנפגעות תקיפה מינית נותנים מענה ראוי? במידה שאני יכול לשפוט, נדמה לי שאנחנו עדיין במחסור, ונצטרך להגדיל את מספר המרכזים הללו", אמר.

אולמרט הבטיח כי בתקציב המדינה לשנת 2009 יוקצה סכום גבוהה מ- 20 מיליוני השקלים שהוקצבו לנושא. "שישה במקום שלושה זה גידול של 100 אחוז, וזה מהלך מאוד משמעותי. אנחנו לא מבינים מספיק מה העוצמה של הפחדים, החששות, והעכבות שיש לנפגעות עד שהן יכולות ללכת להתלונן".

נציגת משרד הרווחה בדיון ציינה כי בישראל עוסקות כעשרת אלפים נשים בזנות.