סלטרו גייסה 20 מיליון דולר, כי "מגייסים כשאפשר"

הגיוס - מקרן ההון סיכון האמריקנית רו קפיטל והמשקיעים הקודמים בחברה *סלטרו גייסה את ההון למרות שיש לה הכנסות נאות, לדבריה, ו"אנחנו גם קרובים לרווחיות"

חברת הסטארט-אפ הישראלית סלטרו (Celtro) השלימה סבב גיוס הון שלישי בהיקף של 20 מיליון דולר, מקרן ההון סיכון האמריקנית רו קפיטל (Roh Capital) והמשקיעים הקודמים בחברה: קרנות ההון סיכון הישראליות ג'נסיס מומנטום, סידר, קרן הלוואות קראוס קפיטל וחברת ECI טלקום.

סלטרו הוקמה בשנת 2003 כספין-אוף מ-ECI, והיא מפתחת מערכות לניצול יעיל של תשתית התמסורת אצל מפעילים סלולריים. הטכנולוגיה של סלטרו מאפשרת למפעילים להעביר פי 3 שיחות על גבי אותה התשתית. סלטרו מנוהלת בידי רון צור, שותף מנהל בקרן מומנטום ואחד ממייסדיה, ועל-ידי זהר הייבלום, המשמש כסמנכ"ל הכספים והתפעול.

סלטרו גייסה את ההון למרות שלדברי החברה היא רושמת הכנסות נאות. על-פי צור, בשנה החולפת היו לסלטרו הכנסות של 21 מיליון דולר, ו"אנחנו גם קרובים לרווחיות", הוא מוסיף.

בין לקוחות החברה נמצאים המפעילים הגדולים בעולם, והיא מתחרה מול אלקטל, Tellabs, Huawei הסינית וסיסקו, שהן ארבע החברות הגדולות בשוק, וכן מול נוקיה ונורטל. "אנחנו, בלי בושה, עומדים בשורה הראשונה של הגדולים", מעיד צור על עיסתו.

*האם ההאטה הכלכלית ואי הוודאות משפיעים גם עליכם?

צור: "יש אי ודאות בשוק, ואישית אני חושב שאנחנו מצויים בהתפוצצות של מיני בועה בישראל. בסלטרו אנחנו לא מרגישים בכך, כי אנחנו פועלים בשוק חזק שנשען על בסיס כלכלי חזק, כשכל המפעילים הסלולריים בעולם נמצאים בתקופת עדנה, כולל בארה"ב, אירופה, הודו וברזיל. העדנה הזאת משפיעה בין השאר על העובדה שהם מסתכלים על תשתית התמסורת בצורה רצינית, ואנחנו שם עם המוצרים הנכונים".

*אז למה גייסתם הון, אם מצבכם כה טוב?

"מגייסים כשאפשר. אנחנו צריכים כסף להון חוזר, זאת הייתה המטרה העיקרית. במציאות הכלכלית הישראלית אין מקורות מימון לחברות כמונו". *