לסקר יציג השבוע את השינוי הארגוני בחברת החשמל: יקצץ מאות מיליוני שקלים

מנכ"ל החברה ימליץ בין היתר לאחד מחוזות ולהיכנס לתחומים חדשים ; עדיין לא ברור האם העובדים יסכימו לשינויים המתוכננים

דריכות בחברת החשמל. לאחר חודשים של דיונים צפוי מנכ"ל החברה עמוס לסקר, להציג השבוע את עיקרי השינוי הארגוני ותוכנית ההתייעלות שגיבש לחברה.

ל"גלובס" נודע, כי דירקטוריון חברת החשמל, בראשות היו"ר מוטי פרידמן, צפוי להתכנס השבוע לדיון מיוחד בו יוצג לראשונה השינוי הארגוני. על פי הערכות בחברה, התוכנית צפויה לכלול קיצוץ של מאות מיליוני שקלים בהוצאות התפעול וכן מעבר למבנה ארגוני מצומצם וממוקד יותר.

"גלובס" חשף לראשונה את כוונת המנכ"ל, עמוס לסקר, לבצע שינוי ארגוני מקיף בפעילות החברה, לנוכח הרעה במצבה הפיננסי. לסקר התכוון להציג את השינוי הארגוני עוד לפני חג הפסח, אך נענה לבקשת יו"ר הדירקטוריון לדחות את הצגת התוכנית על מנת שלא לפגוע במו"מ בין הממשלה לעובדים בעניין השינוי המבני.

התוכנית צפויה לעלות בקנה אחד עם השינוי המבני המתוכנן בחברת החשמל ואמור לאפשר לחברה להיות תחרותית יותר. עדיין לא ברור האם ארגון העובדים ייתן את הסכמתו לשינויים המתוכננים. הדיונים על השינוי הארגוני נערכו בחשאי, ורק מספר בכירים בהם העוזר למנכ"ל, אמיר ליבנה, היו שותפים להם, מנכ"ל החברה לשעבר, ד"ר יעקב רזון, ייעץ ללסקר והיה מעורב בגיבוש התוכנית החדשה.

התפלת מים

לפי המסתמן, התוכנית צפויה לכלול את תאגוד תחנות הכוח של חברת החשמל במבנה של 4 תחנות מרחביות שיעבדו תחת חטיבת הייצור שבראשות המשנה למנכ"ל, משה בכר.

במקביל, החלה חברת החשמל לבחון אפשרות לצמצם את מספר המחוזות ל-2-3 מחוזות ארציים לעומת 5 מחוזות כיום. איחוד חלק מהמחוזות עשוי לאפשר לחברת החשמל ליצור יתרון לגודל במקטע החלוקה הגורם כיום להפסדים של מאות מיליוני שקלים בשנה. עדיין לא ברור לאן ישויך אגף ההולכה, והאם יהפוך לחטיבה עצמאית או שיצורף למחוזות.

התוכנית צפויה לשים דגש על פעילותה של חברת החשמל כחברה עסקית והגדלת ההכנסות שלא מאספקת חשמל. בין השאר, באמצעות כניסה לתחום התקשורת והתפלת מים. לסקר התבטא מספר פעמים כי הוא מעוניין ליצור חברה רזה וממוקדת יותר כלפי הלקוחות.

במכתב ששיגר בעבר לעובדים העריך לסקר, כי חברת החשמל צריכה להרוויח לפחות מיליארד שקל בשנה. כזכור, את שנת 2007 סיימה חברת החשמל בהפסד של 101 מיליון שקל. לא ניתן היה להשיג את תגובת חברת החשמל. עם זאת מהחברה נמסר בעבר, כי "עם כניסתו לתפקיד ביקש המנכ"ל ללמוד את החברה ולהביא את המלצתו לגבי התקציב. כל השאר הוא בגדר שמועות לא מבוססות".