סוף לסכסוך בשניב: משפחות ברנט ושלום לקס ירכשו חלקה של סנו

תמורת 23 מיליון שקל, מחיר הנמוך ב-56% ממחיר השוק באוגוסט 2007 נחשף ב"גלובס" כי סנו ניסתה למכור את מניותיה בשניב ללא הצלחה *ירידה של 47% ברווח הנקי של שניב ברבעון

אחרי סכסוך ארוך וניסיון כושל של סנו למכור את מניותיה בשניב, בא הקץ לסכסוך בין הצדדים. משפחות ברנט ושלום לקס הודיעו כי במסגרת הסכם פשרה, הם ירכשו את חלקה של סנו (39.4%) תמורת 23 מיליון שקל, מחיר הנמוך ב-56% ממחיר המניה בשוק.

הסכסוך פרץ ב-1999, ארבע שנים לאחר שהונפקה שניב בבורסה. באותו הזמן החזיקה סנו 28.3% משניב ואברהם והילה ברנט החזיקו 26.8% מהחברה. סנו החלה להגדיל את אחזקותיה בשניב למורת רוחם של בני הזוג ברנט ושלום לקס שטענו כי סנו התחייבה לשמור על איזון בשליטה והפרה אותו על-ידי רכישת מניות. מאז עברו הרבה תלאות שכללו מאבקים משפטיים ממושכים בין הצדדים.

עיקר המחלוקת נגע לשליטה בחברה ולמדיניותה האסטרטגית. מזה זמן רב אין לסנו השפעה על ניהול החברה והיא נאלצת לספוג את הפסדיה. בנוסף, למרות היותה של שניב יצרנית של חומר גלם לנייר, סנו אינה רוכשת ממנה חומר גלם כלל כיוון שהיא לא קיבלה כל עדיפות בתנאי הסחר.

כפי שנחשף ב"גלובס" באוגוסט 2007 ניסתה סנו למכור את מניותיה בשניב ללא הצלחה. היא אף החלה בצעדי מכירת מניותיה בשוק, אולם המסחר במניה היה ונותר דליל באופן שלא איפשר לה למכור היקף מניות משמעותי.

נקודת מחלוקת נוספת נוגעת להחלטה של שניב להיכנס לתחום מוצרי הנייר המוגמרים, למרות ששניב מצליחה באופן קבוע לעלות בנתחי השוק של החברה, פעילותה הקמעונאית עדיין מסבה לה הפסדים.

הפרשה האחרונה שתפסה כותרות כללה את התפטרות המנכ"ל, ישראל כפרי, לאחר שהתגלתה טעות בחישוב המלאי שגררה את שניב לרשום הפסדי הון. את 2007 סיימה שניב בהפסד של 7.5 מיליון שקל בשל גידול בהוצאות המימון שנבעו מהנפקת אג"ח צמודת מדד, ירידת שער הדולר והפסד בתחום הקמעונאי.

שניב היא יצרנית הנייר השנייה בגודלה בישראל והיא מייצרת 30% מהנייר בישראל. היום היא פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2008 מהם עולה כי היקף מכירותיה עלה ב-6.7% ל-42 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי נעצר על 14.5% לעומת 14.1% ברבעון המקביל. למרות זאת, בשורה התחתונה הציגה שניב ירידה של 47% ברווח הנקי ל-295 אלף שקל בשל גידול בהוצאות המימון שנבעו אף הן מעליית המדד וירידת שער הדולר. *