טיל גראד פגע ישירות בקומה השלישית בקניון חוצות באשקלון; דווח על 4 נפגעים

בין הנפגעים שניים במצב קשה, בהם גם פעוטה ושניים במצב בינוני ו-67 נפגעים נוספים ; בקניון לא נשמעה אזעקה ; הטיל פגע במתחם מרפאות קופת החולים המקומית ; חלקים מגג הקניון קרסו

טיל גראד פגע הערב פגיעה ישירה בקומה השלישית בקניון חוצות באשקלון בו נמצאות מרפאות קופ"ח. על פי דיווח ראשוני מדובר על 4 נפגעים. מהם שניים קשה ושניים בינוני. כמוכן יש נפגעי חרדה במקום. אחת מן הנפגעות קשה היא פעוטה.

כוחות גדולים של מגן-דוד אדום וכיבוי אש נמצאים במקום כדי לחלץ נפגעים אשר נמצאים תחת ההריסות של הקיר שקרס במידת הצורך. הרקטה, היא הראשונה שפגעה היום באזור הדרום. תחנת מד"א באשקלון נמצאת ממול לקניון. הירי התבצע בשעה עמוסה והומה מאדם והבהלה במקום היא גדולה.

בית החולים ברזילאי באשקלון, נערך במתכונת חרום לקליטת הפצועים מן הפיגוע.

באשקלון לא קיימת התראת "צבע אדום", אלא נשמעת סירנה ברחבי העיר, אך כניראה שבתוך הקניון לא נשמעה האזעקה.

רוה"מ קיבל דיווח על הארוע עם סיום פגישת העבודה בינו לבין נשיא ארה"ב, בוש. ברגעים אלה נפגשים שר הביטחון ברק, עם שרת החוץ האמריקנית במלון קינג דיוויד ומקבלים עדכונים על הארוע.

אולמרט: ישראל לא תקבל המשך פגיעה בחפים מפשע רקטת הגראד היא כבדה ומזיקה בהרבה מהקסאם. היא מכילה קרוב ל-20 קילוגרמים של חומר נפץ. מערכות ההיגוי של צה"ל זיהו את שיגור, ומערכות ההתרעה היו מחוברות - על אף שלא נשמעה אזעקת "צבע אדום". קצין בצה"ל הגדיר את המקרה "מוזר", והנושא ייבדק בצה"ל. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, התייחס בתום פגישתו עם נשיא ארצות-הברית, ג'ורג' בוש, לנפילה, ואמר כי ישראל לא תקבל המשך פגיעה באזרחים חפים מפשע. "לא השתמשנו בכל האפשרויות העומדות לרשותנו", אמר אולמרט.

מד"א: ערוכים לתת מענה לכל אירוע מנכל מגן-דוד אדום, אלי בין, אמר הערב כי כל כוחות מגן-דוד אדום נכנסו לכוננות עליונה, וכל העמדות והניידות מאוישות. "אנחנו ערוכים לתת מענה לכל אירוע, גם בערים השכנות". לדבריו, הלכודים יפונו ישירות על-ידי מסוק לבתי חולים באיזור, לפי חומרת וסוג פציעותיהם.