מנכ"ל אמד: "בניגוד לפרויקטים יוקרתיים כמו G, במגדל בארלוזורוב יראו את הים כבר בקומה 5"

עוד מגדל יוקרתי. חברת אמד תהרוס בעוד שבועיים את החניון ההיסטורי של חברת דן, ותקים במקומו מגדל מגורים יוקרתי בן 29 קומות ו-100 דירות.

לאחר שנים של שלבים שונים של תכנון, התדיינות משפטית ועתירות של תושבי הסביבה כנגד הפרויקט, נחתם אתמול הסכם עם תושבי האזור. בהסכם קיימים מנגנונים שונים שיפצו את התושבים על ההצללה שיצור המגדל, והתייחסויות שונות לנושאים מהותיים כמו חנייה, שיפוץ הרחובות הסמוכים ושטחים ציבוריים פתוחים וירוקים.

מנכ"ל אמד, חבר הכנסת לשעבר אהוד רצאבי אמר ל"גלובס" כי מלבד הקשר האישי שלו לאזור, כאשר שנות ילדותו עברו ממש בסמוך לחניון דן בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ומהר"ל, הוא רואה בפרויקט את המגדל היוקרתי המבוקש הבא של תל אביב.

"אנחנו לא הודענו דבר על המגדל, ואין עוד תוכניות סופיות לגביו אבל כבר קיבלנו אין ספור פניות לרכישת דירות. למרות ששום דבר כרגע לא עומד למכירה". רצאבי סיפר כי אדריכל המגדל יהיה משה צור וכרגע בודקים מספר מעצבי פנים מחו"ל.

המגדל הוא בן 30 אלף מ"ר בנויים (כאלף מ"ר לקומה), אך עדיין נבחנת האפשרות לפצלו לשני מגדלים נמוכים יותר. "בסוף הדרך, ללא ספק הפרויקט ירים את השווי של כל השכונה לרבות הבתים הישנים שצמודים, גם מבחינת איכות הסביבה. אני חושב שתושבי האזור מרוצים".

רצאבי הוסיף כי "היתרונות של הפרויקט הזה על כל הפרויקטים היוקרתיים האחרים כמוG או המגדלים ברוטשילד, שזהו הפרויקט היחיד שהוא 400 מטר מהים וכבר מקומה חמישית רואים את הים. יש פרויקטים קטנים ברחוב הירקון, אבל בסדר גודל כזה ליד הים, אין עוד". רצאבי מעריך שהאכלוס יהיה בעוד 3.5-4 שנים. לחברה קרקע נוספת בתל אביב, מוסך דן בשיכון דן, אבל כרגע אין לגביו כל תוכניות.