לראשונה: חקלאי שהורשע בפיטום אווזים נדון לעבודות שירות

לפי כתב האישום, 8 חודשים לאחר שהענף נסגר לפי צו משרד החקלאות - נמצא הנאשם מפטם כ-250 אווזים

לראשונה - בית המשפט גזר עונש מאסר שירוצה בעבודות שירון בגין עבירה של פיטום אווזים. שופט בית משפט השלום בחיפה, חנוך שילוני, גזר היום (ג') 5 חודשי עבודות שירות על יוסף אגבריה, תושב אום אל פאחם, שהורשע בפיטום אווזים בניגוד לחוק.

בג"ץ קבע בשנת 2003 כי פיטום אווזים לצורך פרנסה מהווה עבירה על חוק התעללות בבעלי-חיים. נקבע כי פיטום אווזים על-ידי החדרת צינור מתכת לצוואר האווז הוא אלים ופוגעני וגורם למחלה ניוונית בכבד של האווז, תהליך הגורם לו סבל רב. בעקבות החלטה זו, ניתנה לעוסקים בפיטום אווזים אורכה של כ-3 שנים לסגור את הענף ולהפסיק לפטם אווזים.

לפי כתב האישום, 8 חודשים לאחר שהענף נסגר לפי צו משרד החקלאות, נמצא אגבריה מפטם כ-250 אווזים. במהלך הדיונים ביקשה הפרקליטות להשית עליו מאסר ממושך במטרה להרתיע עבריינים אחרים הממשיכים בעיסוק של פיטום אווזים. כמו כן, דרשה הפרקליטות מאסר על תנאי וקנס גבוה בטענה שמדובר בעבירה כלכלית למען בצע כסף.

הסנגור טען מנגד כי יש להקל עם הנאשם, מפני שהוא עסק במשך 25 שנים בפיטום אווזים ופרנסתו קופחה עקב פסיקת בג"ץ וצו משרד החקלאות ובכך נסגר מפעל חיים שלו.

השופט קבע בפסק הדין כי אין להמעיט מחומרת העבירה, שכן פיטום האווזים הוא בגדר התעללות בבעל חיים. ואולם, לאור נסיבותיו האישיות של הנאשם, שהוא אב לשבעה ילדים הסובל מבעיות רפואיות, החליט השופט לגזור עליו 5 חודשי עבודות שירות וכן קנס כספי של 5,000 שקל. (ת.פ. 1387/04).