אל גור ממגנט כסף אל ה"גנריישן"

אל גור חולש על אחד מגופי ההשקעה הגדולים בעולם כולו בתחום הקלינטק

אל גור עושה הרבה מאוד כסף מההרצאות שלו בתחום האקולוגי, שנקראות כפי שנקרא סרטו המצליח, "אמת מטרידה". הוא מתרוצץ איתן ברחבי העולם ומתאים אותן לקהלים שונים. אבל את הכסף הגדול שלו עושה גור מפעילות פיננסית, במסגרת אופרציית ההשקעות שלו,Generation Investment Management.

גור חולש למעשה על אחד מגופי ההשקעה הגדולים בעולם בתחום הקלינטק; השם שלו הוא שממגנט אל הקבוצה כספים שמנים והוא משמש בה כיו"ר. מנהל הקבוצה הוא דיוויד בלוד (Blood), לשעבר ראש גולדמן זאקס אסט מנג'מנט, וקולין לה דוק (Le Duc) הוא ראש מחלקת המחקר של הקבוצה, הזרוע שמהווה את התשתית העיקרית לפעילותה, ומי שמשמש למעשה המוח הפיננסי מאחורי ההשקעות.

ג'נריישן ממוקדת כאמור בהשקעות בתחומים שתורמים לאיכות הסביבה ולפתרון בעיות האקלים, והיא הוציאה מתוכה שתי קרנות: הקרן הראשונה - שהוקמה ב-2004 - נקראת גלובל אקוויטי סטראטג'י פאנד, והיא משקיעה בעיקר בחברות ציבוריות. הקרן מרכזת 2.2 מיליארד דולר, אך מחזיקה בידיה התחייבויות ל-5 מיליארד דולר.

הקרן השנייה, החדשה יותר, נקראת קליימט סולושן פאנד והיא גייסה באחרונה 683 מיליון דולר, שיתמקדו בהשקעות קלינטק בחברות קטנות בשווקים המתפתחים. היכולת להשלים גיוס של 683 מיליון דולר בתקופת האטה כמו היום מעידה על כוחה הרב של גנ'ריישן בקרב גופים פיננסיים.

לה דוק התלווה לביקורו של גור בארץ, והוא אף משמש כמרצה מפתח בכנס ה-IVA שנפתח היום (ג'). "יהיה דרוש לתחום הקלינטק הרבה יותר כסף מכפי שמעריכים והרבה יותר סבלנות מאשר בהשקעות טכנולוגיות מסורתיות, שבהן היקף ההשקעה קטן יחסית וההחזר די מהיר", אמר לה דוק בראיון בלעדי שהעניק באחרונה ל"גלובס" לקראת בואו לישראל.

"חוץ מאשר ההבנה שזה תחום שידרוש משאבי עתק ואורך נשימה משמעותי בהשקעות, הרי שישנה גם סוגיית הרגולציה, שהיא קריטית להצלחת השוק הזה, ויש מקום לחשוש שהרגולציה לא תלך לכיוון הנכון"", הוסיף לה דוק.

לדברי לה דוק, "מדיניות ההשקעות של ג'נריישן מתמקדת בארבעה תחומי השקעה: "אנרגיה חלופית וסולארית בפרט, שוק הסחר בפליטות גזי חממה, יעילות אנרגטית וביומסה (פסולת אורגנית וחיידקים המשמשים בסופו של תהליך כמצע ליצירת ביודלקים - מ.א). אלה ארבעה תחומים חשובים וחזקים". לישראל, נציין, יש העידית של הטכנולוגיה להציע בתחום הסולארי, וגם בתחומים האחרים יש למו"פ הישראלי הרבה מאוד להציע.

ואכן, "ישראל נתפשת באופן מאוד חיובי. יש בה לא מעט מיזמים מעניינים והיא מובילה בטכנולוגיות", אמר לה דוק. "בגלל המצב הגיאו-פוליטי המיוחד שלה נוצר בה צורך לפתח טכנולוגיות למטרות הגנה וביטחון עבור הצבא, גם בתחום המים וגם בתחום האנרגיה הסולארית. לכן, יש אצלכם הרבה מאוד טכנולוגיות ומקצוענים בתחום.

"היסטורית, צה"ל היווה מקור לייצור טכנולוגיות בתחומים שונים של מידע, והרבה מטכנולוגיות הקלינטק היום משלבות טכנולוגיות מידע - אם בזיהוי בעיות ברשת החשמל, אם בזיהוי בעיות במים המועברים לצרכנים, אם בנושאים אחרים - והמידע הרב שנצבר בישראל חשוב מאוד לתעשיית הקלינטק הגלובלית".