קרן פימי רכשה את השליטה בתמי 4 לפי שווי של 40 מיליון דולר הקרן מתכוונת לשכפל את ההצלחה מחוץ לישראל; החברה מחזיקה חברה-בת באנגליה ובמו"מ לפעילות בארה"ב וקנדה

קרן פימי, מיסודו ובניהולו של ישי דוידי, הודיעה היום (ג') כי רכשה את השליטה בחברת מסנני המים תנה תעשיות (תמי 4), בהשקעה של 8 מיליון דולר. הקרן, המחזיקה כבר מ-2005 בכ-20% מהון המניות של החברה, תרכוש מקיבוץ נתיב הל"ה 20% נוספים ותגיע לאחזקה של כ-40% בחברה.

את אחזקותיה הקודמות רכשה פימי לפי שווי חברה מוערך של כ-15 מיליון דולר. שלוש שנים אחרי, מוכנה הקרן לשלם על האחזקות הנוספות לפי שווי חברה של כ-40 מיליון דולר; הדבר מעיד על פוטנציאל הצמיחה שרואה פימי בחברה.

אחרי מכירת המניות הנוספות לקרן פימי, יחזיק קיבוץ נתיב הל"ה כ-34% ממניות החברה; היו"ר שמוליק ולודינגר מחזיק כ-18%.

הבחירה של פימי להגדיל את אחזקותיה בתמי 4 בעת הזו איננה מקרית.

תמי 4, מותג מוביל בתחומו בישראל, מתמצבת היטב בטרנד הירוק. הפתרון שלה לטיהור מים מספק מענה חסכוני הן באנרגיה והן בייצורם של בקבוקי הפלסטיק. מערכת תמי בר Family נוכחת בכ-100 אלף מטבחים בישראל וגם בעולם מדובר בשוק צומח; תמי 4 עומדת במגוון תקנים ירוקים מקומיים ובינלאומיים

ואימצה את הרגולציות המחמירות ביותר בנוגע לאיכות המים.

הרעיון מאחורי הגדלת המעורבות של פימי בתמי 4 היא שכפול ההצלחה המקומית מחוץ לגבולות ישראל. לתמי 4 כבר יש חברה-בת הפועלת באנגליה, ולדברי המנכ"ל דני טרגן, היא נמצאת כרגע במו"מ לשותפות בארצות הברית וקנדה ובכוונתה להיכנס בצורה משמעותית יותר לפעילות בבלגיה והולנד.

יתרון נוסף בפעילות החברה היא המודל העסקי שלה, המייצר צפי הכנסות קבועות למדי לשנתיים קדימה לפחות; לקוחות החברה קשורים עימה בהסכם שירות של בין שנה עד שלוש שנים והחברה אחראית להחליף את האלמנטים המתכלים במערכת (המסנן או המנורה האולטרה-סגולה המשמשת בתהליך).

מלבד התוכניות להתרחב מחוץ לגבולות הארץ ולהפוך למותג מצליח בתחום צרכנות המים בעולם, יש לישי דוידי, מנכ"ל ומייסד קרן פימי, תוכניות נוספות. "אני מעריך שבשנתיים הקרובות נראה את תמי 4 גם בורסאית", אמר דוידי ל"גלובס".

קרן פימי היא קרן השקעות בעלת הון של 1.25 מיליארד דולר, שמתמחה בהשקעות בשני אופנים: רכישת שליטה בחברות, באמצעות השקעה בחברות רלוונטיות; והשקעות פיננסיות.