אחרי ההצלחה של פומה: ארנון מילצ'ן מהמר על מותג האודיו מרידיאן

המפיק ההוליוודי, שרכש 48% ממרידיאן, ישלב את המותג בסרטים ובסדרות של בית ההפקה שלו, ניו ריג'נסי

ארנון מילצ'ן בנה לעצמו מוניטין כמפיק-על הוליוודי ואיש עסקים מזהיר. כעת הוא מנסה לשלב את ניסיונו הרב בהוליווד ובעולם העסקים כדי להפוך את Meridian Audio - מותג וידיאו ואודיו בריטי יוקרתי, למותג-על עולמי. בשנה שעברה רכש מילצ'ן עם שותפים 48% ממרידיאן.

על-פי יומון תעשיית הבידור "וריאטי", מילצ'ן ביקש לרכוש מערכת סטריאו לביתו בלונדון, ובהמלצת המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר בחן את מארידיאן וגילה את הפוטנציאל הטמון בחברה. על קבוצת המשקיעים בחברה נמנים רופרט מורדוק, טרי סמל, יו"ר יאהו, איש הפיננסים נלסון פלץ (בעל השליטה בהיינץ ובעל מניות בטיפני) וג'ונה רופרט, מנכ"ל Richemont החולשת בין השאר על קרטייה.

מילצ'ן מבקש לשחזר את ההצלחה שלו עם יצרן ציוד הספורט פומה. כזכור, הוא רכש 12.5% ממניות החברה תמורת 60 מיליון דולר ב-1996 והגדיל את החזקותיו ל-39%. במהלך השנים הוא שידרג ומינף את פומה תוך שילובה בסרטים ובסדרות טלוויזיה של ריג'נסי וב-2003 מכר את אחזקותיו בחברה תמורת 676 מיליון דולר.

את מרידיאן מקווה מילצ'ן להפוך למותג צרכני מוכר וגם אותו ישלב בסרטים וסדרות של ניו ריג'נסי. על-פי הכתבה, הוא אף בעצמו התגייס למכירות ושידל את איל הקזינו סטיב ווין לצייד את מלונות הקזינו שלו ב-4,000 מערכות של מרידיאן. במקביל חברה מרידיאן ליצרן רכבי הספורט פרארי בפיתוח ה-F80, מערכת סטריאו עטורת פרסים.

מילצ'ן ביצע השנה השקעה גדולה נוספת כששילם 324 מיליון דולר עבור רכישה חוזרת של 25.4% מחברת ההפקה ההוליוודית שלו, ניו ריג'נסי פרודקשנס, שהוחזקו בידי ג'ימס פאקאר, שאביו היה שותפו של מילצ'ן. על-פי הערכות, פאקאר האב שילם 100 מיליון דולר עבור 30% מניו ריג'נסי ב-1994.

מילצ'ן כבר מחזיק ב-55% בניו ריג'נסי ובעקבות העסקה יגדלו אחזקותיו ל-80%. השאר, 20%, נמצאים בידי אולפני פוקס המאה ה-20 בשליטת רופרט מורדוק, ששילם 200 מיליון דולר עבור 20% מהחברה. העסקה האחרונה מעניקה לניו ריג'נסי שווי של כ-1.3 מיליארד דולר כשמילצ'ן חולש על נתח שוויו יותר ממיליארד דולר.

ניו ריג'נסי נחשבת לחברת ההפקות העצמאית הבולטת בהוליווד ולזכותה סדרה ארוכה של שוברי קופות ולהיטי טלוויזיה, ביניהם "מר וגברת סמית", "סודות LA", "רוצחים מלידה", "מלקולם באמצע" ורבים אחרים. מילצ'ן נוהג לממן בעצמו את הפקות סרטיו ומפיץ אותם באמצעות אולפני פוקס מכורח חוזה הפצה ל-15 שנה. בכך הוא מצליח לשמור על הבעלות המלאה על סרטיו וגורף הכנסות נוספות ממכירת זכויות ההפצה ל-DVD וערוצי הכבלים והטלוויזיה בכל העולם.

גל ההצלחות הקופתיות של ניו ריג'נסי נמשך גם השנה, ומאז תחילתה רשמה החברה שוברי קופות נוספים ובכללם המותחן הבדיוני "ג'אמפר", שגרף 220 מיליון דולר בכל העולם, והקומדיה הרומנטית "מה שקורה בווגאס", עם 120 מיליון דולר ברחבי העולם. בתו של מילצ'ן, אלכסנדרה, מפיקה כיום סרטים עצמאיים עבור ניו ריג'נסי.

בשנה שעברה רשמה ניו ריג'נסי את אחד משוברי הקופות הבולטים הרווחיים והמפתיעים של 2007, "אלווין והצ'יפמונקס". הסרט לכל המשפחה, מבוסס על סדרה מצוירת פופולרית משנות ה-80 והופק בעלות נמוכה יחסית של 60 מיליון דולר. הוא גרף בבתי הקולנוע ברחבי העולם קרוב ל-400 מיליון דולר שאינם כוללים הכנסות לא מבוטלות משוק ה-DVD. ארנון מילצ'ן שולט גם בצמד ערוצי לוויין בארצות-הברית, הערוץ הישראלי ו-BabyFirstTV שנוסד על-ידי ישראלים.