שאול מופז: "ציר לבני-ברק-אדלר ימוטט את קדימה"

השרים הבכירים בקדימה הביעו במהלך סוף השבוע תמיכה ביוזמה לקיים פריימריז במפלגה בעקבות "פרשת טלנסקי"

סגן ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, שאול מופז, תוקף בחריפות את שרת החוץ והמועמדת לראשות מפלגת "קדימה", ציפי לבני: "לא ראוי שבכירים מתוך קדימה יצאו נגד התנועה, ויהיו מעורבים בניסיון לפורר אותה".

"כל מי שעינו בראשו, מבחין בציר לבני-ברק-אדלר, שעלול לרסק את המפלגה", האשים מופז, "לבני לא תלמד אותנו מהו ניקיון כפיים". שר התחבורה אמר הבוקר בגלי צה"ל כי הוא אינו חושש מבחירות כלליות בישראל, אם כי הוא תומך בהקמת ממשלת אחדות לאחר הבחירות המקדימות ב"קדימה".

בתשובה לשאלה האם ייענה לבקשת אולמרט לדחות את הבחירות המקדימות לאחר החקירה הנגדית של טלנסקי, השיב השר מופז כי הוא תומך בעריכת פריימריז וכי "המועד לעריכתן פחות חשוב".

שרי קדימה תומכים בקיום פריימריז במפלגה

השרים הבכירים בקדימה הביעו במהלך סוף השבוע תמיכה ביוזמה לקיים פריימריז במפלגה בעקבות "פרשת טלנסקי". מלבד שרת החוץ לבני, הצטרפו ליוזמה גם מקורביו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט - חבר הכנסת צחי הנגבי, והמשנה לראש הממשלה, חיים רמון.

השר מופז נפגש אף הוא בימים האחרונים עם אולמרט, והדגיש בפניו את הצורך להקדים את הבחירות המקדימות לאור המציאות החדשה שלאחר עדותו של איש העסקים האמריקני משה טלנסקי. לדברי מופז, יש לקיים את הפריימריז כבר בעוד כשלושה חודשים, בחודש ספטמבר.

תומכיו של אולמרט מתכננים להפגין למענו הערב בגבעת התחמושת, שם תקיים סיעת קדימה ישיבה חגיגית לרגל יום ירושלים.