ניצחון לכי"ל ולדלק: ביהמ"ש חייב את מקורות לצאת במכרז חדש למתקן ההתפלה באשדוד

קיבל את טענת IDE כי השוויון כלפי החוק קודם למשבר במשק המים ; מקורות אינה מתכוונת לערער על ההחלטה: "נצא למכרז בהקדם למרות שפסק הדין שגוי"

הפסד צורב למקורות במאבק על הקמת מתקן ההתפלה באשדוד: בית המשפט המחוזי בתל-אביב החליט בסוף השבוע האחרון (ה') לקבל את בקשת חברת IDE (לשעבר הנדסת התפלה), בבעלות משותפת של כי"ל ודלק , לחייב את מקורות לפרסם מכרז חדש להקמת מתקן ההתפלה שלה באשדוד.

היקף הפרוייקט נאמד בכ-1.5 מיליארד שקל.

IDE הגישה את העתירה בטענה שהמכרז המקורי להקמת מתקן ההתפלה, בו זכו ברן וג'נרל אלקטריק, היה לייצור 40 מיליון מ"ק מים. אולם, לאחרונה החליטה מקורות להגדיל את הכמות ל-100 מיליון מ"ק, עובדה שלדעת IDE מחייבת את מקורות לפרסם מכרז חדש.

מקורות, בתמיכת משרד התשתיות, טענה כי יציאה למכרז חדש תיארך זמן רב, ועשויה להחריף את המשבר במשק המים, הסובל מגרעון חמור ומתקרב ל"קו האדום". שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, אף אמר כי דחיית הקמת מתקן ההתפלה באשדוד תמיט אסון על משק המים.

ביהמ"ש קיבל את טענת IDE שהשוויון כלפי החוק קודם למשבר המים ולכן יש להמתין עד לפרסום מכרז חדש. ממקורות נמסר בתגובה כי "החברה שלא תערער על פסק הדין למרות שלדעתה הוא שגוי וכי בכוונתה לפרסם את המכרז במהירות האפשרית, בשל המחסור החמור במשק המים ומתוך אחריות לאומית".

יצוין כי IDE שותפה במתקן ההתפלה באשקלון, המייצר 100 מיליון מ"ק מים בשנה, ושותפה (50%) לקונסורציום H2ID המקיף את מתקן ההתפלה בחדרה.

מקורות במשק המים מדגישים, שהממשלה קיבלה את ההחלטה לאפשר למקורות יזום להקים מתקן התפלה באמצעות גורם פרטי, מתוך כוונה למנוע את הריכוזיות במשק המים ולאפשר לחברה שהיא ממשלתית להיות בעלים של מתקן התפלה. לדעת הגורמים, החלטת ביהמ"ש לחייב את מקורות לפרסם את המכרז סותרת במידת מה כוונה זו.