פובליסיס מכרה את מניותיה בפובליסיס-סקטורס למנכ"ל, מוסא חסדייא

חסדייא, המייסד של משרד הפרסום המגזרי, יהפוך בעקבות העסקה לבעל המניות היחיד ; היקף הפעילות של פובליסיס-סקטורס עומד היום על כ-30 מיליון שקל בשנה

הפרסומאי מוסא חסדייא רוכש מקבוצת הפרסום העולמית פובליסיס את מניותיה במשרד הפרסום המגזרי פובליסיס סקטורס, כך נודע לגלובס. פובליסיס סקטורס היא אחת מ-3 חברות המגזרים הגדולות בישראל ופובליסיס החזיקה עד עתה למעלה 58% ממניותיה. הצדדים סירבו לחשוף את הפרטים הפיננסיים של העסקה.

פובליסיס סקטורס המתמחה כיום בפרסום ל-3 המגזרים, הערבי הרוסי והחרדי, הוקמה בשנת 1982 ע"י מוסא חסדייא כמחלקה פנימית המתמחה במגזר הרוסי במשרד הפרסום אריאלי שהיה אז בשיא כוחו. לאחר 3 שנים הפכה המחלקה לחברה עצמאית משותפת לחסדייא ואריאלי שנקראה אלבוסתאני. בהמשך החלו שינויי בעלות בקבוצת אריאלי כולה, שהשפיעו גם על הרכב המניות באלבוסתאני שהתחלקו בסוף התהליך בין חסדייא לפובליסיס העולמית.

במהלך 2003 רכשה אלבוסתאני את מניות חברת mcn של באומן-בר-ריבנאי ומיזגה את החברה אל תוכה, כך שהמשרד הפך לפובליסיס סקטורס. כיום פובליסיס סקטורס הוא אחד משלושת המשרדים המובילים בתחום המשרדים לצד מקאן אריקסון וטריו של אדלר חומסקי. בכל הקשור לתחום הפרסום למגזר הערבי, הוא עדיין המשרד הגדול ביותר עם היקף פרסום לתחום זה של כ-3 מיליון דולר.

מוסא חסדייא מייסד המשרד שיהיה מעתה בעל מניות יחיד אישר את הידיעה וסיפר כי לאור המצב של משרד הפרסום אריאלי בישראל הוא פנה כבר לפני מספר חודשים לקבוצת פובליסיס בבקשה לפרק את השותפות כך שפובליסיס יקנו את חלקו או שהוא יקנה את חלקם. "כשעמוס טל שיר עזב (לשעבר מנכ"ל אריאלי)", מספר חסדייא, "כל מה שהדביק את חברות הבנות ושמר על הלקוחות נעלם. אני מצטער על מה שקרה להם, מאחל להם הצלחה ומודה להם על השנים יחד, אבל מצד שני מה שקורה להם היום לא שייך אלי. אנחנו עושים עבודה מקצועית, נחשבים למשרד גדול ומצליח ורוצים להישאר כזה. כשפניתי לפובליסיס והצעתי להם את העסקה הם אמרו 'אנחנו לא יכולים לנהל את החברה, אין לנו אמצעים ואנחנו מוכרים בלבד' ולכן בשמחה קניתי את כל המניות".

חסדייא מסרב לציין מה הוא שווי החברה לצורך ביצוע העסקה, אבל מציין כי יש לה כיום הון עצמי של 4.5 מיליון שקל, וכי מדובר בחברה המרוויחה יפה. היקף הפעילות של פובליסיס סקטורס עומדת היום על כ-30 מיליון שקל בשנה ועם לקוחותיה נמנים בין היתר תנובה, קוקה קולה, יוניליוור, בזק, סופר פארם ועוד.

יאיר גלר, יו"ר קבוצת פובליסיס בישראל, מסר בתגובה כי פובליסיס אכן מכרה את מניותיה בפובליסיס סקטורס, מתוך החלטה שהתקבלה לפיה פרסום מגזרי איננו חלק מליבת העסקים של הקבוצה בישראל. "יחד עם זאת", הוא אומר, "הקבוצה תשמח להמשיך לקבל שירותים עבור לקוחותיה מחברת סקטורס תחת בעלותו של מוסא חסדייא".