מהפך: משרדי רו"ח קטנים ובינוניים החליפו את הגדולים בטיפול ברשויות מקומיות

נשיא לשכת רוה"ח, ראובן שיף: "הרשימה החדשה משקפת מדיניות מאוזנת וראויה של משרד הפנים, שמבטאת רוטציה טבעית ומקצועית"

מהפך בהתפלגות שירותי הביקורת של רשויות מקומיות בין משרדי רואי חשבון: לראשונה, משרדי רו"ח קטנים ובינוניים זכו לקבל לטיפולם רשויות מקומיות גדולות. זאת, בניגוד לנוהג בעבר, לפיו העיריות הגדולות בוקרו על-ידי משרדי רוה"ח הגדולים.

השינוי התרחש, בין היתר, בעיריות תל-אביב, שתקבל שירותי ביקורת ממשרד שלוי-קופ; חיפה - שתבוקר על-ידי משרד סמואל מגל את רוזניק - י. כנעני; רמת-גן - אביקם, בייטנר, פלאי, ינובסקי ושות'; חולון - גנור לוי בוקר ושות'; הרצליה - אלעזר טרנר ושות'; גבעתיים - נחום אילן את כהן; ורעננה - גיא, גופר, יהב אודם, שילמן ושות'.

בנוסף, נעשתה רוטציה משמעותית בכל הנוגע לביקורת רשויות מקומיות: 30 משרדי רו"ח לא קיבלו הארכת העסקה, לאחר שסיימו לעבוד 10 שנים כמבקרים של רשויות (הקדנציה היא לחמש שנים, ואחריהן ניתן לקבל חמש שנים נוספות ברשות אחרת); כמו כן, ב-25 רשויות מונה משרד חדש; לשישה משרדי רו"ח לא חודשה העסקה לשנת הביקורת 2007, בשל חוסר שביעות רצון מתפקודם וקבלת ציון הערכה נמוך.

מדיניות ראויה

לדברי נשיא לשכת רוה"ח, ראובן שיף, "הרשימה החדשה משקפת מדיניות מאוזנת וראויה של משרד הפנים, שמבטאת רוטציה טבעית ומקצועית, וגם עלייה במספר המשרדים הקטנים והבינוניים שנבחרו גם לרשויות הגדולות".

שיף ציין כי הרשימה החדש משקפת פיזור הוגן והגיוני. "נשמר עיקרון הפיזור הנאות בין כמה מאות משרדי רו"ח וניתנת הזדמנות לכל המשרדים, לרבות בינוניים וקטנים. עד כה היתה הגמוניה של המשרדים הגדולים על ביקורת של רשויות מקומיות", אמר. לדברי רו"ח ישראל פניני, נציג המשרדים הקטנים בלשכת רו"ח, "שיף פעל למען המשרדים הקטנים בכל כוחו ומרצו, ואנו רואים כאן תוצאות יפות מאוד".

שיף הבהיר כי לשכת רו"ח מתנגדת לתיקון לחוק העיריות הנמצא על המדוכה, ועיקרו, שהרשות תוכל לבחור את רואה החשבון המבקר אותה. לדבריו, הדבר עלול ליצור זיקה לא רצויה בין הרשות המבוקרת לבין רו"ח.