תשובה ושטיינמץ יקימו קרן בהיקף 500 מ' ד' להשקעות בחברות נדל"ן

ישקיעו בחברות שנפגעו מהסאב-פריים ; אם ההשקעה תצא לפועל, זה יהיה שיתוף-פעולה ראשון בין שני הטייקונים ; הערכות: תשובה ושטיינמץ מתכננים להשקיע מכספם האישי בקרן כ-400 מיליון דולר (200 מיליון דולר כל אחד) - ולגייס כ-100 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים

אנשי העסקים יצחק תשובה ובני שטיינמץ מנצלים את ההזדמנויות שנוצרו ממשבר הסאב-פריים. ל"גלובס" נודע כי שני אילי ההון מקיימים שיחות מקדמיות לשיתוף-פעולה ביניהם, כדי להקים קרן בהיקף של 500 מיליון דולר, לצורך השקעות בנדל"ן. היעד - רכישת חברות שלדעת מנהלי הקרן נסחרות במחירים הנמוכים משווי הנכסים שלהן.

ההערכות הן, שתשובה ושטיינמץ מתכננים להשקיע מכספם האישי בקרן כ-400 מיליון דולר (200 מיליון דולר כל אחד), וכן לגייס כ-100 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים. השניים כבר נפגשו עם כמה משקיעים מוסדיים ישראליים גדולים, ויצרו קשר עם חתמים. טרם סוכם מבנה ההשקעה - אם להקים קרן או חברה, מתי תחל הקרן בהשקעתה, ולא פחות חשוב - מי ינהל את המיזם.

מצד שטיינמץ מוביל את המהלך המנכ"ל לשעבר של הבנק הבינלאומי, דוד גרנות.

בדומה למשקיעים גדולים נוספים בעולם, החליטו תשובה ושטיינמץ לנצל את ירידות המחירים החדות בשוקי הנדל"ן. בעקבות משבר הסאב-פריים, מצאו עצמן חברות נדל"ן רבות - לרבות חברות ישראליות - במצוקה. ישנן חברות נדל"ן רבות ממונפות, שמשבר האשראי וההאטה בשוק הנדל"ן גררו אותן לקשיים.

מנגד, חלק מאותן חברות מחזיקות בנכסים איכותיים, אך הן זקוקות להשקעות הון, כדי לעמוד בהחזר החוב שנטלו על עצמן. תשובה ושטיינמץ מתכננים לנצל את המצב, ולבצע השקעות באותן החברות בעלויות נמוכות יחסית. ההשקעה לא תהיה דרך החברות הציבוריות שמחזיקים השניים.

אם אכן ההשקעה תצא לפועל, זה יהיה שיתוף-פעולה ראשון בין שני הטייקונים. לאחרונה הצהיר תשובה כי היא מתכנן לשתף פעולה עם שטיינמץ בפרויקט תעלת הימים (RED DEAD) האמור לחבר בין ים סוף לים המלח.