דני מרגלית בוועידת שוק ההון של "גלובס": "המשק הישראלי נמצא בעיצומו של משבר"

המנהל שותף של BDO זיו האפט ציין כי "כוחות השוק לא יכולים לתקן את העיוות במט"ח, ודרושה התערבות; ב-2009 תהיה פריצה מחודשת לעולם ולישראל" ; "130 דולר לא יהווה מחיר ריאלי לחבית נפט לאורך זמן"

דני מרגלית, מנהל שותף ב-BDO זיו האפט, אמר הבוקר (ב') כי "המשק הישראלי נמצא בעיצומו של משבר שראשיתו בארה"ב והמשכו בעולם. התנודתיות נראתה תחילה כבלימה רגעית לאחר 3 שנות גיאות, אך עם הזמן ראינו כי המשבר מעמיק וגורר אחריו עוד מגזרים". מרגלית אמר את הדבר בפתיחת ועידת שוק ההון של "גלובס" אשר נערכת היום.

"הגרוע מכל הוא המיתון. גם ב-2000 ידענו משבר עם בועת ההיי-טק". מרגלית התייחס לעוצמתה של מזרח אסיה - ובעיקר להודו ולסין. "הודו וסין יתעצמו באופן שיגרור את כלל העולם. הסחורות החקלאיות יתנו דחיפה כללית לשוק העולמי". כן ציין מרגלית כי "מחירי הנפט לא ימשיכו להאמיר; 130 דולר לא יהווה מחיר ריאלי לאורך זמן, עקב מימושים בשוק". לטענתו של מנהל BBDO, פעילות חברות האנרגיה החילופיות שיצרו לחץ לייצוב מחיר נורמלי וריאלי, יביאו את הנפט לאיזון בתקופה הקרובה.

"מצוקת האשראי היא הבעיה המרכזית. בארף ובעולם צפויה מגמת שינוי בריבית; התנודתיות בארה"ב ובאירופה עלולה לגלוש עלינו וליצור הכבדה בשוק המקומי. מוקדם להספיד את הדולר. ירידה של 16% מתחילת השנה דולר לעומת שקל מעיבה על המשק ועלולה להכביד על הכלכלה המקומית", אמר.

"אני קורא לבנק ישראל ולקובעי המדיניות: הגיע הזמן לעשות מהלך. כוחות השוק לא יכולים לתקן את העיוות, ודרושה התערבות. גופי האשראי יגלו הזדמנויות ב-2008-2009, כשקנדה והונג קונג יאפשרו תהלייכי גיוס קלים ונגישים יותר. ב-2009 תהיה פריצה מחודשת לעולם ולישראל".