דנקנר מבקש לחזק את כוחו בשופרסל: מציע לרכוש 5% נוספים תמורת 193 מיליון שקל

אם הצעת הרכש תתקבל, אחזקתו של דנקנר בשופרסל תגדל ל-42.8% ; הגדלת האחזקה הוצעה תחילה לקבוצת ברונפמן-פישר, שהחליטה בשלב זה לא להגדיל את אחזקותיה

אחרי שבשבוע שעבר הציע יו"ר אי.די.בי. , נוחי דנקנר, לרכוש 16% נוספים מחברת נכסים ובניין - הגיש היום (ב') דנקנר, באמצעות דיסקונט השקעות, הצעת רכש ל-5.02% נוספים משופרסל , תמורת 18 שקל למניה, מחיר הנמוך ב-1% ממחירה בעת פתיחת המסחר. במונחים כספיים מדובר בהצעת רכש למניות בהיקף של 193.5 מיליון שקל. אם הצעת הרכש תתקבל הרי שאחזקתו של דנקנר בשופרסל תגדל ב-13%, מ-37.8% ל-42.8%.

בהתאם להסכם בין דנקנר לקבוצת ברונפמן-פישר, המחזיקה ב-18.9% ממניות שופרסל, הגדלת האחזקה הוצעה תחילה לקבוצת ברונפמן-פישר, שהחליטה בשלב זה לא להגדיל את אחזקותיה. מסתמן כי דנקנר מבקש להגדיל אחזקתו בשופרסל ל-45%.

כאמור, הרכישה התבצעה בספטמבר 2007 כאשר קבוצת ברונפמן-פישר רכשה 18.9% ממניות שופרסל מדנקנר תמורת 214 מיליון דולר. מתוקף הסכם שקיים בין דנקנר לפישר וברונפמן, הוא הציע להם ראשונים את הרכש ואלה סירבו. במידה שתתקבל ההצעה יגדל כוחו של דנקנר על-פי שניהם.

נציין שבניגוד להצעת הרכש לנכסים ובניין, שם איבדה מניית החברה מחצית משוויה הבורסאי במהלך 12 החודשים האחרונים, שופרסל דווקא עלתה ב-10% באותה תקופה, בניגוד למגמת מדד תל אביב 100 שאיבד מעל 13% בתקופה זו.

בשל מחירה של מניית שופרסל בבורסה - גבוה מהצעת הרכש וההמלצות החמות מצד בתי ההשקעות כלפי החברה בעקבות מהליכיה העסקיים שכללו את הקמת רשתות דיל, ביג, שלי וישיר, ובקרוב הרחבת רשת השיווק למגזר החרדי, אלף, בה היא מחזיקה 50% - נראה כי הצעת הרכש הזו תסתיים ללא היענות, כך שדנקנר יאלץ לשפרה במידה והוא רוצה לרכוש נתח משמעותי. בקיצור, ייתכן שמדובר ביריית הפתיחה להצעה משודרגת.

שופרסל סיימה את הרבעון הראשון של 2008 עם רווח נקי של 72 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד, אך עם תמהיל הכנסות שונה שכלל עלייה בשווי נכסי הנדל"ן של החברה, (בגלל תקנות IFRS, מ.א), מכירת נדל"ן, וגידול של כמעט פי 4 בהוצאות המימון כתוצאה מרישום שווי הוגן לפעולות הגנה בנגזרים ועליית האינפלציה.