ירום אריאב אופטימי: "ניתן להביא את השוק הישראלי לאחד מ-10 השווקים המובילים בעולם"

מנכ"ל משרד האוצר בוועידת שוק ההון של "גלובס": "באוצר שוקדים כדי להוסיף תחרות בנושא האשראי במשקי-הבית" ; "המשק הישראלי כבר הוכיח שהוא יכול לעשות דברים מדהימים"

מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, אמר היום (ב') בוועידת שוק ההון של "גלובס" בשיתוף עם משרד רו"ח BDO זיו האפט: "קיבלנו נתוני רבעון טובים מאוד - הצמיחה היא 5.4%, הייצוא עלה ב-12.6%, נתוני המסים נמצאים במעקב - במאי נגבה 16.9 מיליארד שקל, בהשוואה ל-16.2 ברבעון המקביל".

"מה שקורה בעולם משפיע עלינו, ואנו נושפע אף יותר, אך ב-2008 לא תהיה סטייה משמעותית לגבי הצמיחה במשק מתחזיות משרד האוצר".

"השפעת המשבר העולמי על כלכלת ישראל היא מתונה. אנחנו נראה צמיחה אך יותר מתונה ברבעונים הבאים. יש לנסות למצוא כלים להתגוננות, במינון הנכון. זה לא אומר שאנו נמצאים בשאננות. אנו עוקבים אחר הנעשה בעולם כדי למזער השפעות שליליות ולחזק את הצדדים החיוביים במשק הישראלי".

"נתונים מעודדים הם בתחום התעסוקה ושוק העבודה. המדיוניות הממשלתית מדברת על צמיחה מצד אחד וירידה באבטלה מאידך. ברבעון הראשון נוספו 49 אלף מועסקים חדשים. וזה מעיד על פתרון לבעיות עוני".

עוד אמר אריאב: "אנו בכיוון הנכון מבחינת טיפול ממשלתי. אנו באוצר עוסקים גם בתכנון המדיניות בטווח הארוך, נעשו רפורמות, אנו רואים שוק הון עם תחרות גבוהה, הרבה יותר משוכלל, בוגר, אחראי ושוקק חיים".

"בעתיד אני רואה שוק הון מפותח יותר, אטרקטיבי למשקיעי חוץ, שוק שיכול לייצא גם שירותים פיננסים לכל העולם". "ניתן להביא את השוק הישראלי לאחד מעשרת השווקים המובילים בעולם".

"המשק הישראלי כבר הוכיח שהוא יכול לעשות דברים מדהימים - הכוונה היא להגדיר מטרה ולשאוף אליה".

"באוצר שוקדים כדי להוסיף תחרות בנושא האשראי במשקי הבית. קיים כרגע שוק שבוי לבנקים, בנק הדואר וסניפיו הרבים למשל, יוכל להיכנס כאן כפלטפורמה חדשה במתן אשראי. חוק בנק ישראל, עומד לצד האוצר בהתווית מדיניות. תינתן עצמאות לבנק לעבור במסגרת המטרות הספציפיות שעליהן אמון, וזה יתקשר לנורמות הפעולה התקינות שעליו ללכת לפיהן. משמעות הדבר היא גוף עצמאי שאמון להשגת המטרות המוניטריות".