בקשה לביהמ"ש: להרחיק את בעלי המניות של רב-בריח מתהליך איתור משקיע לקבוצה

קבוצת עמלי דונרשטיין, המתמודדת על רכישת רב-בריח, טוענת כי איתור המשקיע לרב-בריח נעשה ע"י אברהם בחרי ולא ע"י הנאמנים ; מפיצי רב-בריח מבקשים מהכנ"ר לפתוח בחקירה נגד החברה

להרחיק את בעלי המניות ובעלי העניין של רב-בריח מתהליך איתורו של משקיע לקבוצה - זו הבקשה שהוגשה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על-ידי קובצת עמלי דונרשטיין, המתמודדת על רכישת רב-בריח, באמצעות עו"ד ניצה פוזנר ממשרד עו"ד חיים צדוק.

הקבוצה טוענת כי תהליך איתור משקיעים לקבוצת רב-בריח נעשה בפועל בידי אברהם בחרי, אחיו של אורי בחרי, בעל השליטה הנוכחי ברב-בריח - ולא בידי הנאמנים. עוד נטען כי מונחים חסמים בדרכה של קבוצת עמלי דונרשטיין לקבלתו של חומר חשבונאי-כלכלי מידי רב-בריח.

מהבקשה עולה כי לנציג של קבוצת דונרשטיין, רו"ח ירון טרייבנד, נמסר כי מי שאמון על איתור משקיע לקבוצה הוא אברהם בחרי, וכי לכל בקשת חומר או מידע לגבי הקבוצה עליו לפנות למר בחרי עצמו, לבא כוחו, עו"ד אוחיון, או לרו"ח צבי רז, המועסק על-ידם למטרה זו. עוד נמסר כי חדר מידע לצרכים אלה הוקם במשרדו של עו"ד אוחיון.

לדבריהם, הליך איתור משקיעים ורוכשים צריך שיתבצע על-ידי הנאמנים בלבד בדרך של הזמנה להציע הצעות - ובוודאי שלא על-ידי אברהם בחרי ונציגיו. לדבריהם, השאלה הנשאלת היא: "האם מושכות התהליך בכלל מצויות בידי הנאמנים - או שמא נשמטו זה מכבר?"

כזכור - חברת רב-בריח בשליטת אורי בחרי נמצאית בהקפאת הליכים, לאחר שהגיעה לחובות של למעלה מ-190 מיליון שקל. בית המשפט הסמיך את נאמני החברה, עו"ד דן פרידמן ועו"ד רונן מטרי, להוציא בקשה המזמינה הצעות להשקעה בחברה. בקשה זו עומדת לצאת ביום חמישי הקרוב, ועד כה ישנן קבוצות רבות המתעניינות בחברה. לטענת קבוצת עמלי-דונרשטיין, מתקיים למעשה "הליך עוקף נאמנים" באמצעות אברהם בחרי.

בנוסף, כפי שפורסם ב"גלובס", המפיצים של רב-בריח פנו לכונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) על מנת לבקש ממנו למנות חוקר ולפתוח בחקירה כנגד החברה.

הטענות המרכזיות העולות מהפנייה נוגעות בין השאר להתנהלות העניינים ימים ספורים לפני תחילת הקפאת ההליכים - תקופה בה נטען כי בעלי החברה ידעו על מצבה ואף הכינו את הבקשה להקפאת ההליכים.

על-פי הנטען, ביומיים לפני מתן הצו להקפאת הליכים הגיעו למפעל של החברה משאיות מטעם חברה מסוימת, העמיסו מאות דלתות מהמלאי ועזבו את המקום. "ידוע כי הבקשה להקפאת הליכים הוגשה ביום 6 למאי, ועליה עמלו ימים רבים בעלי מקצוע רבים - ולא ייתכן כי ב-1 למאי לא היה ידוע למנהלי החברה שבהקפאה כי החברה קרסה כלכלית", נאמר בפנייה לכנ"ר. "נראה כי העברת דלתות ימים לפני הגשת הבקשה להקפאת הליכים מהווה הברחת נכסים או העדפת נושים..."

עוד נטען כי לחברת רב-בריח ולמנהליה חובות של מיליוני שקלים לאותה חברה, שחלקם נובע מהלוואות או מימון שהיא נתנה. זאת - בעוד שהיקף הפעילות העיסקית השוטפת בין החברות אינו עולה על עשרות אלפי שקלים בחודש.

"דרך התנהלות החברה בכלל, דרך התנהלות החברה בימים שבסמוך להגשת הבקשה להקפאת הליכים, דרך התנהלות מנהלי החברה ובני-משפחתם בסמוך ולאחר מתן הצו להקפאת הליכים - נראית כבלתי תקינה, ויש לבדוק את הדברים והעובדות לעומק לתועלת הנושים, בייחוד לתועלת הנושים הבלתי מבוטחים".

קבוצת רב-בריח מסרה בתגובה: "קבוצת רב-בריח ממשיכה במאמצי ההבראה שלה וחוזרת לספק דלתות באופן סדיר. בתקופות משבר בהן היתה שרויה החברה בגלל סיבות שונות, היו מי שנחלצו לעזרתה וביצעו רכישות בהיקפים משמעותיים. כבעבר, החברה אינה מתכוונת להיגרר לדיון בהאשמות חסרות-שחר, שכן מירב הזמן הניהולי מוקדש להמשך הבראתה של הקבוצה".