פרשת קצב דירבנה קורבנות תקיפה מינית לפנות ולקבל עזרה

בחודשים יוני ויולי 2007, אז נדונה עסקת הטיעון של הנשיא לשעבר, עלה מספר הפונים למוקדי הסיוע ב-30% ; מנהלת מרכזי הסיוע בשרון, נועה ברי: "עצם העיסוק הציבורי בסוגיה עודד את הנתקפות לפרוק את שעל ליבן"

פרשת הנשיא לשעבר קצב דרבנה נשים וגברים שעברו תקיפה מינית, לפנות ולקבל עזרה - כך עולה מן הדו"ח השנתי של איגוד מרכזי הסיוע.

מספר הפונים למוקדים עלה ב-30% בחודשים יוני ויולי, בשנה שעבר - אז נידונה עסקת הטיעון - ועמד על 1,640 בני אדם, שלטענתם נתקפו מינית. על-פי המסמך, סך מבקשי הסיוע בשנת 2007 כולה, גדול בחמישה אחוזים מהנתון המקביל בשנה שקדמה לה.

מנהלת מרכזי הסיוע בשרון, נועה ברי, מסבירה כי עצם העיסוק הציבורי בסוגיה עודד את הנתקפות לפרוק את שעל ליבן. "גם נשים וגם גברים שעברו תקיפה מינית חווים זכרונות לאור אי הצדק שנעשה בעסקת הטיעון", אומרת ברי, "החוויה שלא מאמינים להם מעוררת את הזכרונות, את הכאב ואת ההתמודדות היום-יומית עם הפגיעה, שלצערנו אין בה הכרה".

בארגוני הנשים מדגישים כי על אף הנתונים המעודדים בפנייה למרכזי הסיוע, הנתון החשוב ביותר הוא מספר הפניות למשטרה על-ידי נתקפות - שבו אף חלה ירידה הדרגתית בשנים האחרונות.

"יש להבדיל בין פנייה לרשויות, העשויה להוליד כתב אישום ומאסר", אומרים באיגוד המרכזים, "לבין טלפון למוקד סיוע, שיכול לתת מענה נפשי לנפגעות.