המחוזי אישר את הרשעת ירון פולק בהחזקת חומר פדופילי: "יש להגן על קטינים"

פולק, שהיה שותף בכיר בקרן ההון סיכון ג'נסיס פרטנרס, הורשע בעבירות של החזקת פרסומי תועבה, ובהם חומרי פורנוגרפיה של קטינים, ונדון ל-8 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 10,000 שקל

בית המשפט המחוזי מרכז דחה את ערעורו של ירון פולק, שהיה שותף בכיר בקרן ההון סיכון ג'נסיס פרטנרס, על הרשעתו בעבירות של החזקת פרסומי תועבה, ובהם חומרי פורנוגרפיה של קטינים, וסירב לבטל את ההרשעה.

פולק, אחת הדמויות המוכרות בתעשיית ההון סיכון, הורשע בשלום בכפר-סבא אחרי שהודה שגלש לאתרי אינטרנט שונים, שבהם הוצעו תמונות פורנוגרפיות וסרטוני וידאו - של קטינות בעירום מלא וחלקי. למרות ששירות המבחן המליץ שלא להרשיעו ולהסתפק בצו שירות לתועלת הציבור, השופט הרשיעו משום שפולק החזיק במחשבו ובביתו אלפי תמונות ומאות סרטוני וידאו פורנוגרפיים של קטינות, בעירום מלא וחלקי.

על פולק נגזרו 8 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 10,000 שקל. הוא עירער למחוזי וביקש לבטל את ההרשעה. בין היתר טען, שפוטר מכל תפקידיו בתחום ניהול קרנות הון הסיכון וכי הקריירה העסקית שבנה בעמל רב ירדה לטמיון.

השופטים אברהם טל, זכריה כספי ובנימין ארנון קבעו, כי "חברה בת תרבות, ששמה נר לרגליה את ההגנה על קטינים מפני מעשים קשים כאלה, צריכה להוקיע את אותם מעשים". גם הם סברו שהנסיבות האישיות במקרה זה אינן גוברות על האינטרס הציבורי שבהרשעתו של פולק ועל "האינטרס החשוב במעלה של הגנה על קטינים מפני ניצול מיני".

עוד ציינו שבעידן האינטרנט "שוררת קלות בלתי נסבלת בביצוע עבירות נגד קטינים, בעצם ניצולם ובהמשך גם בהפצת חומרי התועבה ברשת", וכי לא ניתן להקל עם הצרכנים משום ש"באין צרכנים או כאשר יפחת מספרם, ימעטו גם מעשי הפגיעה בקטינים וניצולם. בנקיטת יד קשה תינתן הגנה לקטינים מפני ניצול מיני קשה ומכוער". פרקליטות מחוז מרכז יוצגה על-ידי עו"ד אמנון זוסמן. (ע"פ 756/01-08).