נאום הפרידה של הג'ינג'י הקטן

ביל גייטס שינה את העולם, אך עדיין מכור למחיאות כפיים ולהטבעת חותם

בשעה 8:30 בבוקר, זמן אורלנדו, ביל גייטס נותן נאום פתיחה בוועידת Tech-Ed North America 2008. איש קטן, שהקים לפני 33 שנים מפלצת שהשתלטה על העולם, נואם לפני פרישתו בסוף החודש.

ב-15 ביוני 2006 הודיע גייטס על פרישתו, לקח לו רק שנתיים לבצע. יכול להיות שנתקעה לו מערכת ההפעלה, אחרי הכל הוא בטח משתמש מיקרוסופט.

אהבה קנויה

היה ברור שמדובר במופע מושקע. וכרגיל, האיש החזק בעולם הווירטואלי לא אכזב. מופע גייטס התחיל כראוי לאיש שיכול לקנות הכל - והוא קנה את כולם. מקלוני לספילברג להילרי, אובאמה ומקיין. באפט בטח הצטלם כתרומה.

גייטס אמר בתחילת הנאום שחברים הכינו לו סרטון כיצד יראה היום האחרון שלו במיקרוסופט . אז איך נראה הסרט? רואים את ביל משחק בבובות וצועק עליהן לפתח משהו במהירות. רואים אותו מנסה להתאמן עם מאמן אישי, שהוא במקרה מתיו מקונוהי. הוא גם מתקשר לחוות דעת ווקאלית מחבר שלו, בונו. בונו מבשר לו כי הוא מצטער, אבל כל המקומות בלהקה עדיין תפוסים. הוא בדק.

ספילברג מבשר לו שהוא ניסה להפעיל את כל הקשרים שלו והוא לא יכול לעזור. אז הוא מתקשר לג'ורג' קלוני, שמבשר לו שהוא נורא מצטער אבל הם לא עושים אושן 13. ואם אי פעם יעשו, גייטס בפנים.

באפט מדבר למצלמה ואומר שאף פעם לא היתה ביניהם יריבות. אף פעם לא עניין אותם באמת מי מספר 1 ומי מספר 2. וברגע שביל היה צריך משרד, הוא מייד מצא לו משהו באחת החברות שלו. המצלמה מראה את ביל יושב בסניף Diary Queen, אחת הרשתות של באפט וסמל בלתי מעורער של מעמד הביניים בארה"ב.

לקראת סוף הסרטון ביל מנסה לשכנע את הילרי קלינטון שהוא השותף שלה למירוץ. כנראה שהסרטון באמת נעשה מזמן, כשהיא עדיין רצה לאן שהוא. כשהוא מתקשר לאובאמה השיחה מסתכמת ב"איזה ביל? ביל קלינטון?"

ולבסוף, במקום האחרון השמור למנצחים, רואים את מקיין מבשר לו שהוא מצטער, אבל שאין לו תפקידים לשליחים מיוחדים. ושלא יתלהב מהתפקיד, כי זה לא דומה לגיבור-על.
בסיום הסרטון נראית מהדורת חדשות של NBC News שבה מבשרים כי צוות החדשות יתגעגע לסקר כל לילה את "המנהיג המבריק החזק היפה והסקסי של גברים ונשים בעולם, אשר פשוט לא מאמין בלשלם יותר משבעה דולרים לתספורת".

ילד ג'ינג'י, לא מקובל כנראה, שמח באהבה קנויה שכזו. גייטס נראה מאושר. אבל, אז הוא חזר להיות מייסד מייקרוסופט; חנון כמונו, שהמילה היחידה שמחזירה לו את הברק בעיניים היא "תכנות". גייטס פירט את היעדים של החברה לשנה הקרובה.

איש, מקלדת, מחשב

התוכנות, החומרה והפלטפורמות משתפרות כל יום. המעבדים השתנו בצורה הדרסטית ביותר. הכל כדי לתמוך בכל האפליקציות החדשות. הווידיאו השתפר ושירותי "הענן" שינו את הדרך לקרוא לכל תוכנה. היכולות לעשות יותר בפחות קוד - גם הן משתפרות כל יום.

אבל, הדרך שבא אנחנו עובדים מול מחשב נשארה אותו דבר - איש, מחשב ומקלדת.
לכן, במייקרוסופט מתמקדים בדרך לשפר את האינטראקציה הזו. איך?

1. טאץ' פד (מוכר למישהו מההרצאה האחרונה של סטיב ג'ובס?). למעשה, דברים אמורים בשיפור יכולות העט הווירטואלית לרמה שסטודנטים, למשל, לא יצטרכו נייר ומחברת.

2. זיהוי קולי (Speech Recognition).

3. ה-3D ישתלט על העולם, ויכולות גרפיות של משחקים יגיעו לכל אספקט במחשב.

4. IE8, האקספלורר החדש, ייצא באוקטובר ועתיד להיות אישי ומתקדם יותר. הגולש יוכל להחליט מאיפה לקחת כל פיסת תוכן אינטרנטי שמעניינת אותו.

5. סילברלייט, הפלאש המייקרוסופטי, יוצא עם מוצר לשיתוף התכנים החברתיים ברשתות השונות. השימוש ב-high definition של וידיאו בסילברלייט עתיד להעניק לו איזשהו יתרון בשוק רווי .

6. Modeling - הקוד שלנו הופך לתרשים זרימה מסודר. רוצה לשנות משהו? רוצה להיכנס לקוד קיים? הכל מונח לפניך.

7. גם ה-debugging השתדרג. ממש בקרוב יגיד לך בסיס הנתונים שלך איפה הבעיה ומה צריך לעשות איתה. הייתם מאמינים?

8. SQL - גם כאן תירשם עליית מדרגה, ובקרוב נוכל לסנכרן קבצים ממקומות שונים, אינטרנטים וסלולריים ווובים. בלוגרים, לדוגמא, יוכלו להפוך לעיתון אינטרנטי ולגבות כסף על התכנים שהעלו לרשת.

9. רובוטים מבוססי PC - כלומר: מחשב שהוא רובוט, כולל גוף רוטט. כזה שרואים בכל כנס טכנולוגי, ולא רק של מיקרוסופט.

לגייטסל בנאום האחרון שלו כיו"ר מיקרוסופט, עדיין חשוב להטביע חותם. כנראה שלא חשוב מה עשית בחיים וכמה שינית את האנושות, לטובה או רעה, כולנו עדיין מכורים למחיאות כפיים. גם הג'ינג'י.

ד"ר אורית מוסינזון היא סגן נשיא בבית השקעות דה-קלו בן-יהודה. מוסינזון שימשה ומשמשת כיועצת לפיתוח עסקי באינטרנט לחברות הפעילות בענף