מונה ליזות צחורות

בשנתיים האחרונות צומחים בארץ יבואני בוטיק של יינות איכותיים מאזורים ומיקבים מעניינים שלא תמיד קל להגיע אליהם ; נא להכיר: ג'אקונדה בבעלותן וניהולן של רפאלה רונן וענת סלע

המילה "בוטיק", שכבר מזמן לא מרמזת רק על חנות קטנה לבגדי אופנה, הפכה בשנים האחרונות לסמל ליוקרה ולאיכות. בעשור האחרון התרגלנו ליקבי בוטיק, למעדניות בוטיק ואפילו למבשלות בירה בוטיק. והנה, בשנתיים האחרונות, אנחנו מתוודעים גם ליבואני בוטיק. זה התחיל בתומר גל, שמייבא יינות מיקבים מעולים בבורגון; גיל מרום, שמייבא יינות מיקבי בוטיק אוסטרליים; עודד כהן עם יינות פיימונטה מיוחדים; וענת סלע ורפאלה רונן, נסיכות היינות הלבנים.


התופעה מבורכת, כי מיבואנים אלה תמיד נלמד הרבה על יין, ואיתם נחשף ליקבים קטנים מצוינים מאזורי יין מעניינים ופחות מוכרים בעולם. כיוון שאפשר גם לקנות את היינות ישירות דרכם וללא פערי תיווך, התמורה למחיר ברוב המקרים מובטחת.

לה ג'יאקונדה

ענת סלע סיימה בהצטיינות לימודי בישול ב"תדמור" בשנת 1994, התמחתה במסעדות נבחרות בצרפת ובארה"ב והשתלמה בארה"ב ב"Culinary Institute of America".

רפאלה רונן סיימה תואר ראשון בפסיכולוגיה באנגליה ותואר שני בארה"ב, ועבדה מספר שנים כפסיכותרפיסטית, עד שנשאבה לעולם האוכל והיין. השתיים פתחו חברת קייטרינג לעשירון העליון בשם "ענת ורפאלה" שהתמחתה באירוח אירועים מיוחדים ואיכותיים.

לאחר כשמונה שנים חיפשו הבנות שינוי, עזבו הכול באומץ רב ונסעו לחיות בניו-זילנד. אחרי טיול וניהול מסעדה ים-תיכונית, נרשמו ללימודי ייננות במקום וסיימו בהצטיינות כיינניות מוסמכות. לאחר ארבע שנים, הגעגועים לארץ החזירו אותן והן הקימו בתל-אביב חברת ייבוא ומרכז ללימודי יין, שלו קראו 'ג'יאקונדה' על-שמה האיטלקי של המונה ליזה. "ליין הרבה פנים כמו לפניה של המונה ליזה", מסבירות השתיים.

מגיע עד בית הלקוח

התשוקה העזה, העניין והיידע תרמו להחלטתן למצוא יינות מעולים ביקבי בוטיק מוערכים בגרמניה, בניו-זילנד, בצרפת ובספרד, ולחשוף אותם לחובבי היין הישראלים. הן יוצרות קשר אישי עם כל יינן ויקבו, ובוחרות בקפידה את היינות.

השתיים התאהבו במיוחד בזן הריזלינג ובאיכויותיו הבלתי מעורערות, ביכולת ההתיישנות המדהימה שלו ובהתאמה הנפלאה שלו למגוון אדיר של מאכלים.

לייבא יינות לבנים ועוד גרמניים לארץ חובבת יינות אדומים, לא היה קל, ולכן פתחו השתיים גם מרכז ללימודי יין, במטרה ללמד ולקדם את תרבות היין בישראל. המרכז מציע ערבי טעימה חברתיים וקורסים לימודיים חווייתיים בנושאי היין השונים, בקבוצות אינטימיות, בבית ג'יאקונדה בתל-אביב או בבית הלקוח.

את היינות ניתן להשיג ישירות ואף לקבל אותם במשלוח הביתה, חברי ג'יאקונדה זכאים להנחה בגובה 10% מהמחירון.

בימים אלה הגיע משלוח מיוחד מצרפת, שממשיך את הקו של היינות הלבנים האיכותיים לצד מעט יינות אדומים, המשלוח נכנס למחסנים לתקופה מנוחה. לפי טעימות מופלאות קודמות, שלא יישכחו במהרה, יש למה לצפות.

פרטים נוספים בטלפון6022746 -03 או באתר www.giaconda.co.il

המלצות השבוע

Emrich - Schonleber Lenz Riesling 2006

ריזלינג פירותי, מתובל ומינרלי. הפה עשיר בטעמים, עם מתיקות סמויה עדינה, גוף מלא, מאוזן, נעים וטעים. יין כיפי לאוכל, עם רעננות נהדרת ליומיום של הקיץ. תמורה טובה לכסף. 110 שקל.

Heymann - Lowenstein Schieferterrassen 2005

יין נפלא ומשמח, ריזלינג שמציף את האף בניחוחות פירותיים ופרחוניים, בשילוב תיבול אקזוטי. אפרסק, לימון, ליצ'י, קינמון ובושם טוב ואיכותי. בפה מתקתקות קלילה ונעימה משולבת בחומציות רעננה עם טעמי פרי בשל, מינרליות אופיינית לזן, וסיומת ארוכה עם טעם של עוד. תענוג אמיתי. 135 שקל.

Joh Jos Prum ehlener Sonnenuhr reisling Spatlese 2006

לחובבי ריזלינג מושבעים שמוכנים לשמור את היינות בצד לעוד מספר שנים. את היינות של פרום לא שותים צעירים. היין סגור מאוד כרגע, ויהיה שונה לחלוטין בעתיד, כי הוא מתפתח כל הזמן ומשתנה. הפה כבר מרהיב, מתוק מאוד עם חמיצות נפלאה תומכת ומאזנת ומינרליות נפלאה. מאוד נקי, מאוד אלגנטי, סופר-מאוזן, עם שכבות טעמים שמתפתחות כל הזמן, לימון, תפוז, משמש רענן ומה לא. לקנות ולחכות לפחות חמש שנים. 240 שקל.