כלכלת ברזיל צמחה ב-5.8% ברבעון הראשון

צריכת משקי הבית עלתה ב-6.6% ברבעון הראשון, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ; לסקירה של הבורסות באמריקה הלטינית ; בנקו ריאל: "הנתונים מעידים כי הביקוש מבית עדיין חזק" ; בשבוע שעבר, הבנק המרכזי של ברזיל העלה את הריבית ב-0.5% ל-12.25%

כלכלת ברזיל צמחה בקצב של 5.8% ברבעון הראשון של השנה - הקצב המהיר ביותר מזה עשור לתקופה זו של השנה, מה שמגביר את הסיכויים שהבנק המרכזי של ברזיל ייעלה את שיעור הריבית כדי לקרר את הכלכלה ולבלום את האינפלציה.

הצריכה הפנימית הזינה את הצמיחה, כשצריכת משקי הבית עלתה ב-6.6% ברבעון הראשון, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - רבעון 18 של עליות רצופות. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של ברזיל.

התמ"ג של ברזיל התרחב ב-5.8% ברבעון הראשון, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בהתאם לציפיות אך פחות מקצב הצמיחה השנתי של 6.2% שהושג ברבעון האחרון של 2007.

"הנתונים מעידים כי הביקוש מבית עדיין חזק", אמר זיינה לטיף, אנליסטית בבנקו ריאל. "הבנק המרכזי ימשיך לחשוש מחוסר התיאום בין הביקוש להיצע".

קובעי המדיניות העלות את הריבית בברזיל ב-0.5% ל-12.25% ב-4 ליוני, בניסיון לבלום את האצת האינפלציה ששומרת על קצב הגבוה מ-4.5% - יעד האינפלציה של הבנק המרכזי, מאז ינואר 2008. אנליסטים מעריכים כי הבנק המרכזי של ברזיל ייעלה את הריבית ל- 14% עד סוף השנה.