פשרה בייצוגית: חברות הדלק לא יגבו מנכים תוספת על תדלוק אצל מתדלק

סונול, פז, דלק ודור-אלון התחייבו במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגדן שלא לגבות מרכבים הנושאים תג נכה תוספת בעד שירות הניתן ע"י המתדלק

לידיעת אוכלוסיית הנכים: חברות הדלק סונול, פז, דלק ודור-אלון התחייבו במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגדן, שלא לגבות מרכבים הנושאים תג נכה תוספת בעד שירות הניתן על-ידי המתדלק בתחנות התדלוק בהן קיימות משאבות למילוי בנזין בשירות עצמי.

בהסכם הפשרה, שהוגש לאישור בית המשפט המחוזי בתל-אביב, נקבע כי לא יאוחר מחודשיים ממועד אישור ההסכם יתלו חברות הדלק על משאבות התדלוק העצמי ובמקום בולט אחר כיתוב המנחה את ציבור הנכים לנוהל שנקבע בהסכם; וכן לא יאוחר מחודשיים ממועד אישור ההסכם יפיצו חברות הדלק נוהל זה בין תחנות התדלוק.

במסגרת ההסכם ממליצים הצדדים לבית המשפט לאשר גמול לתובע הייצוגי, יעקב גרינבאום, בסך 60 אלף שקל; ושכר טרחה של 540 אלף שקל לבא-כוחו, עו"ד אייל אורן ממשרד מקובסקי, הרפז, אורן ושות'.

בתביעה שהגיש ב-2006, טען גרינבאום כי חברות הדלק הפרו את הוראת צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירים מרביים בתחנות תדלוק), המורה שלא לגבות מרכבים הנושאים תג נכה תוספת בעד שירות מלא בתחנות תדלוק, בהן קיימות משאבות למילוי בנזין בשירות עצמי.

חברות הדלק הכחישו ודחו את כל טענות התובע. הן הצהירו כי לתובע אין עילה שבדין, עם זאת הן הבהירו כי הן מעוניינות לסייע לאוכלוסיית הנכים ולאפשר לה ליהנות מהמחירים בתדלוק בשירות עצמי באופן שוויוני לכלל האוכלוסייה. לדבריהן, הן פועלות במסגרת הסכם הפשרה במטרה להטיב עם אוכלוסיית הנכים. (ת.א. 1398/06).