אמפא תובעת 7 מיליון שקל מחברת וסטל: מכרה לנו מקררים ומסכי פלזמה ו-LCD פגומים

אמפא טוענת כי בשל התנהלותה הפוגענית של וסטל, היא נאלצה למכור את כל תחום הסחר, השיווק וההפצה שבבעלותה לחברת קריסטל, כך שנותרה בידיה פעילות השירות בלבד

חברת אמפא הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 7.2 מיליון שקל נגד החברה הבינלאומית הטורקית וסטל, בטענה כי מכרה לה מקררי וסטל פגומים וכן מסכי פלזמה ו-LCD פגומים.

אמפא, שהיתה הלקוח הישראלי העיקרי של וסטל, טוענת כי היתה בין החברות המובילות בארץ בתחום החסר והאלקטרוניקה. לטענתה, בין היתר, בשל התנהלותה הפוגענית של וסטל, היא נאלצה לזנוח כליל את פעילותה כחברה, שמספקת מענה כוללני בתחום הסחר והשיווק. לדבריה, היא נאלצה למכור את כל תחום הסחר (שיווק והפצה) שבבעלותה לחברת קריסטל, כך שנותרה בידיה פעילות השירות בלבד.

אמפא טוענת כי במוצרים השונים שמכרה לה וסטל התגלו פגמים רבים, ועד ליום זה היא לא פיצתה אותה, למרות שהודתה באחריותה לנזקיה. לדבריה,

נזקיה הולכים וגדלים מידי יום, בשל נזקים נוספים שמתגלים במקררי וסטל ובמסכי הפלזמות וה-LCD, המצויים בידי לקוחות אמפא.

לבקשת אמפא, הוציא בית המשפט במעמד צד אחד צו עיקול זמני עד לגובה סכום התביעה על כספים המגיעים לחברת וסטל מחברות שונות, בהן קריסטל, ישפאר, אלקטרה ומיני ליין. אמפא טענה בבקשת העיקול כי ממידע המצוי בידיה חברות נוספות בארץ רכשו מווסטל מוצרים דומים, ולדבריה, סביר כי גם בהם התגלו או יתגלו פגמים. "אין זה תרחיש דימיוני כי אותם קשרים עסקיים שווסטל מקיימת כיום עם חברות בישראל עלולים להגיע גם הם לסיום", נטען. (ת.א. 1628/08).