הדיגיטל הוא העתיד

העבודות בעולם הסייבר שהוצגו בפסטיבל הפרסום בקאן הוכיחו את מלוא הפוטנציאל הקיים במדיה הזו

אתמול בערב הסתיים לו טקס נוסף בו חולקו פרסים בקטגוריות האינטרנט, הפרינט והעיצוב. קטגורית הפרינט לא אכזבה גם השנה ונדמה כי אומנות הסיפור בפרינט ממשיכה מסורת רבת שנים בה ניכרת, אולי יותר מכל מדיה אחרת, חתימתו האישית של איש הקריאטיב. בהזדמנות זו אציין כי מודעת הפרינט המיוחדת של orange של שלמור-אבנון-עמיחי זכתה בארד, לראשונה בקטגוריה מישראל. ברכות!

גם בקטגורית העיצוב החדשה הוצגו מספר עבודות מרשימות בהן העיצוב מוביל את התקשורת ומשמש לעיתים כמדיה, וכמו כן מצליח לייצר בקרב הצרכנים מעורבות שאינה קשורה מניסיון לחנכו.

גולת הכותרת אתמול, ובכלל בפסטיבל, הן העבודות בעולם הסייבר שהוכיחו את מלוא הפוטנציאל הקיים במדיה הזאת. מכל הבחינות זכינו אתמול לראות עבודות המתחילות ברעיון גדול עם אינטרפטציה דיגטילית סוחפת המביאה את מושג המעורבות לשיאים חדשים. רמת המורכבות של העבודות בלטה ונתנה ביטוי נוסף לקושי הקיים בעולם למשרדים המסורתיים, לעשות את המעבר לדיגיטל. אם ברוב הקטגוריות האחרות לא ניתן היה לראות מגמה המאפיינת את הטאלנט בתחום, בקטגוריית הסייבר ניתן לראות ריכוז גבוה של טאלנטים בעיקר משבדיה, אנגליה, יפן וארה"ב, כאשר גם במדינות אלו ניתן להבחין כי הוא מתרכז במספר מצומצם של משרדים. נתונים אלו צריכים להדליק נורה אדומה בתעשייה מאחר ויהיה קשה להשיג את אותם משרדים המפתחים מיומנות רעיונית וטכנולוגית כבר לאורך מספר שנים.

נדמה שאסור לפספס את הרכבת הזאת ומלבד צמצום הפער הרעיוני הקיים, עלינו להשכיל לרתום ולהשתמש בטאלנט הטכנולוגי הקיים בשפע בישראל.

מדהים רק לדמיין מה תהיינה התוצאות אילו ניקח את אותה תשוקה ואהבה של אלפי הטאלנטים השונים למדיום הפרינט והטלוויזיה ונמקד אותן בעולם הדיגיטל. אין לי ספק שהרבה דילמות בנושא "הפרסום לאן" - ימצאו פתרון.

* הכותב הוא סמנכ"ל הקריאייטיב במשרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין FCB