רשת באג חתמה על הסכם ייבוא והפצה עם DELL

ההסכם מצטרף למהלך היבוא העצמאי שמפעילה הרשת * בקרוב תפתח באג את החנות בנתב"ג

רשת חנויות המחשבים והמולטימדיה באג חתמה על הסכם ייבוא והפצה עם חברת DELL, כך נודע ל"גלובס". במסגרת ההסכם תייבא באג מחשבים ומוצרי מחשב ישירות מ-DELL העולמית, תוך שהיא מבטלת בכך את הצורך במתווכים במטרה להוזיל עלויות לצרכן הסופי.

צעד זה מצטרף להכרזת רשות שדות התעופה מהשבוע שעבר על זכייתה של באג במכרז להקמת חנות מחשבים ואלקטרוניקה, במקום זו של סקאל שתיסגר בקרוב.

על פי הערכות, הסכם ההפצה החדש של באג יסייע בהגדלת היצע המוצרים בחנות החדשה. בפועל, יבוא עצמאי של מוצרים אינו דבר חדש לרשת שכבר הפכה את זה לחלק משמעותי בפעילות שלה. אלון רזניק, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של באג והאחראי על הייבוא, הוביל את המהלך שבו עקפה החברה את היבואנים הרשמיים ולמעשה היא ממצבת עצמה כאחת מיבואניות הגאדג'טים הגדולה ביותר בישראל.

"צריך לזכור שכח הקנייה של באג הוא אדיר", מסביר גורם בכיר בתעשייה. "חברות המשווקות בארץ מוצרים חדשים כבר מפחדות לפנות אליה, שמה היא תבחר לעקוף אותן ולייבא את המוצרים בעצמה, ובכך למעשה להביא לסגירתן". למעשה, בתעשיית נגני ה-mp3 למשל, מוכרת באג כמעט ורק מוצרים שהיא מייבאת בעצמה - כולל את ה-iPod של אפל. גורמים בשוק אף מעריכים כי באג עוקפת את iDigital במכירות נגני ה-iPod בארץ - וכל זאת לצד המותגים iRiver, Meizu ו-iAudio שמייבאת באג באופן בלעדי.

"הסיבה לכך ברורה", מסביר הגורם הבכיר, "בעוד שמשווקים אחרים צריכים להסתפק בנתח רווחים של 15%-17% בשיווק iPod של iDigital, באג מייצרת לעצמה נתחי רווח של 30%-35% באמצעות הייבוא הישיר".

שיווק ישיר של מחשבי DELL עתיד, לפי הערכות, להאפיל על מותגים אחרים שמשווקת הרשת - ובראשן HP - בשל הרווח הגבוה יותר שתפיק באג על מוצרים אלה.