קו הרכבת המתוכנן בין אשקלון ובאר שבע שהיה אמור לעבור דרך שדרות, נתיבות ואופקים, צפוי להתבטל, כך מסתמן מדיון שהתקיים בסוף השבוע האחרון (ה') בין משרדי האוצר והתחבורה בנוגע למשבר התקציבי ברכבת ישראל.
בדיון שנערך במשרדי הרכבת, בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל והממונה על התקציבים רם בלינקוב, סוכם כי החריגה בתקציב הפיתוח של הרכבת בסך של כ-4 מיליארד שקל תקוזז על ידי ביטול פרוייקטים שהמרכזי בהם יהיה קו אשקלון-ב"ש שעלותו נאמדת בכ-2 מיליארד שקל.
השבוע צפוי דיון נוסף, שלאחריו יסוכם הסדר הפשרה בין הצדדים, ויאושר תקציב הפיתוח של הרכבת בסך של 29.5 מיליארד שקל.
"גלובס" העריך כבר לפני מספר שבועות כי מסתמן שהחריגה בתקציב הרכבת תביא לביטול קו אשקלון-באר שבע או דחייה של הקו המהיר לירושלים. בדיון סוכם עוד כי תבוצע בחינה כלכלית של הקו המהיר לירושלים, וייתכן כי יבוצעו שינויים בפרוייקט, אך הוא לא יבוטל.
ביטול הקו מאשקלון לבאר שבע עומד בניגוד גמור להצהרות האוצר כי התקציבים לפריפרייה לא יפגעו בקיצוצים בתקציב 2009. בדיון סוכם כי תיבחן אפשרות לבצע את הפרוייקט ע"י הסקטור הפרטי בשיטת ה-PFI במימון חוץ תקציבי.
משרד האוצר הקפיא לפני חודש את העברת כספי הפיתוח לרכבת ישראל בעקבות החריגה התקציבית. בהיקף כולל של כ-4 מיליארד שקל, מתוכה כ-2.5 מיליארד שקל בפרוייקטים בתחום הפיתוח. בעקבות עצירת התקציבים נאלצה הרכבת להקפיא תשלומים לקבלנים וספקים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הזרמת הכספים חודשה רק באחרונה וזאת בכפוף לחתימה על הסכם פיתוח חדש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.