שר התחבורה, שאול מופז, תומך בהארכת כהונתו של בני וקנין, כיו"ר חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האחראית על ביצוע פרויקט הרכבת הקלה בת"א. כך נודע ל"גלובס".
וקנין, לשעבר ראש עיריית אשקלון, מונה במאי 2005 לתפקיד יו"ר נת"ע וכיהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות. כהונתו של וקנין הסתיימה לפני 10 ימים, ובלשכת מופז מעוניינים שיישאר לקדנציה נוספת. לדברי גורמים בממשלה, מופז כבר שוחח בנושא עם שר האוצר, רוני בר-און, וייתכן שוועדת שפניץ תדון כבר בחודש הקרוב בהארכת כהונתו של וקנין.
וקנין, כלכלן ועו"ד בהשכלתו נחשב בעבר כמקורב לליכוד, וכיהן במספר תפקידים בכירים בהם יו"ר חברת פלאפון ודירקטור בנכסים מ.י והחברה הכלכלית באשקלון.
בתקופתו של וקנין כיו"ר נת"ע חלה התקדמות בפרויקט לאחר שפורסם המכרז להקמת הקו האדום, הקו הראשון של הרכבת הקלה בת"א, בעלות של 10-11 מיליארד שקל שבו זכתה קבוצת MTS שבראשות אפריקה ישראל.
נת"ע מקדמת כיום את ההוצאה למכרז של הקו הירוק, הקו השני המתוכנן ממערב ראשל"צ לתל אביב, בעלות הנאמדת ב-3-4 מיליארד שקל. הפרויקט מתעכב בינתיים בגלל מחלוקות בין עיריית ת"א למשרדי האוצר והתחבורה על מנהור חלק מהתוואי ברחוב אבן גבירול בתל אביב.
מלשכת מופז נמסר בתגובה, כי "הנושא נמצא בדיונים בין משרדי התחבורה והאוצר וההחלטה תתקבל בקרוב". ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "טרם נקבע מועד לדיון בוועדת שפניץ". *
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.