"מעריב" מצטט קבלן קולות של ברק בבחירות 1999: "מעטפות? קיבלתי ארגזי כסף כדי לשלם לאנשי השטח"

(עדכון) - פעיל מרכזי בבחירות ב-1999 אמר למשטרה כי ברק הינחה את הפעילים להתחזות לפעילי ליכוד ; בכירים בעבודה: "מהלך כזה - בסמיכות כל-כך קרובה לראיון שהעניק טל זילברשטיין לגלי צה"ל, בו העלה מחדש את הפרשה - מרמז על המניע והמועד להחייאת הסיפור"

העיתון "מעריב" מביא היום (ג') את גרסתו של פעיל מרכזי של מפלגת העבודה בבחירות 1999, שמואל לוי, שאתמול דווח במהדורות החדשות כי פנה למשטרה בבקשה לדווח על התנהלותו של אהוד ברק, שהתמודד אז לראשות הממשלה, במסע הבחירות, ועל אופי קמפיין הבחירות.

עפ"י הדיווח, לוי פנה לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת ניצב שלומי איילון, במטרה "לנקות את מצפונו" ולספר כל מה שידע על התנהלות הקמפיין ועל היותו "קבלן קולות" של ברק.

"קיבלתי לא מעטפות, אלא ארגזים של כסף, כדי לשלם לאנשי השטח", אמר לוי. "סכומי עתק עברו לי דרך הידיים".

לוי אף סיפר כי ברק הנחה את הפעילים להתחזות לפעילי ליכוד ולארוב לאמנון ליפקין שחק, שהתמודד על מועמדות לראשות הממשלה מטעם מפלגת המרכז. הם השליכו עליו ירקות וחפצים. בעקבות ההתרחשות הזאת, סיפר לוי, החליט שחק לפרוש מהמירוץ. עוד סיפר לוי כי אנשי ברק נפגשו עם עבריינים מוכרים והשתמשו בהם להפעלת שכנוע על בוחרים.

במשטרה אמרו כי מאחר שתיק העמותות כבר נסגר, הסיכוי כי תיפתח חקירה פלילית נגד ברק ואנשיו אינו גדול.

"שמואל לוי פועל בשירות אולמרט וטל זילברשטיין" - כך טענו היום בכירים במפלגת העבודה בעקבות חקירתו. לדברי גורמים במפלגה, הניסיונות המוזרים לעורר את הפרשה מחדש, הם שמרמזים על העיתוי והדרך. "לוי הודה כבר בעבר בחקירתו כי הוא חבר אישי של זילברשטיין, ולכן מהלך שכזה בסמיכות כל כך קרובה לראיון שהעניק זילברשטיין לפני כמה שבועות לגלי צה"ל שבו העלה מחדש את הפרשה, מרמז על המניע והמועד שבו בחר להחיות את הסיפור", אמרו.

בנוסף, העובדה שלוי בחר להתלונן תשע שנים לאחר הפרשה, אמרו הגורמים, מעוררת תמיהות. "איך אדם שחייבים לו 14 מיליון שקל במשך לא אומר דבר? תשע שנים האדם לא ביקש את ההחזר, ואין לו בכלל קבלות", אמרו הגורמים, "אם מייסר אותו מצפונו כפי שהוא אומר, למה לא דיבר על זה לפני חצי שנה? שנה? חמש שנים? האיש לא עשה כלום עם המצפון המציק שלו", הוסיפו. לדברי הגורמים גם העובדה שלוי לא שמר את הקבלות מאותה תקופה לא ברורה. "גם עבור אנשים עשירים 14 מיליון שקל זה הרבה כסף", העירו.

דובר מפלגת העבודה, ליאור רוטברט, מסר בתגובה כי "כל מי שחושב שיש לו חומר שיכול לשמש את המשטרה חשוב מאוד שיעיד וייתן את כל הפרטים הידועים לו".

בתוך כך, אמש החליטה סיעת קדימה כי מבקר המפלגה יבדוק את החשדות לאי סדרים במפקד קדימה שהתגלו בתחקיר ערוץ 10 בסוף השבוע. "חלקנו באנו ממפלגה עם תופעות בלתי נסבלות", אמרה במהלך הדיון שרת החוץ, ציפי לבני שדרשה מהוועדת המפלגה או מהמבקר לבדוק את החשדות. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להישאר במקום הזה. ההחלטה הזו צריכה לבוא מאיתנו ולא מבחוץ כי ניקיון המפלגה צריך להיות חשוב לכל אחד כאן", הוסיפה. בסיעה העריכו כי לבני כוונה את דבריה לשר שאול מופז, שצפוי להתמודד מולה בפריימריז על ראשות המפלגה.

חברי הכנסת יואל חסון, שלמה מולא ויוחנן פלסנר הצטרפו לדבריה של לבני. גם השר מאיר שטרית דיבר בדיון ואמר שחייבים למנוע מצב של מפקד ארגזים. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עזב את הדיון עם תחילתו, ומאוחר יותר יצא ממנו גם מופז.