מזוז: דחינו את יוזמת צחי הנגבי להסדר טיעון כי אין הצדקה להסדר במשפטו

כך עולה ממכתב תשובה ששיגר עו"ד רז נזרי, עוזרו הראשי של היועמ"ש, לתנועה לאיכות השלטון ; משפטו של הנגבי, בו הוא נאשם בעבירות חמורות של הפרת אמונים, עדות שקר ושוחד בחירות, נמצא בשלבים מתקדמים

ח"כ צחי הנגבי יזם מגעים להסדר טיעון עם הפרקליטות בפרשת המינויים הפוליטיים, אולם יוזמתו נדחתה בשל "פערים בין הצדדים". כך עולה ממכתב תשובה ששיגר עו"ד רז נזרי, עוזרו הראשי של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לתנועה לאיכות השלטון.

משפטו של השר לשעבר הנגבי, בו הוא נאשם בעבירות חמורות של הפרת אמונים, עדות שקר ושוחד בחירות, נמצא בשלבים מתקדמים, כשלאחרונה הסתיימה "פרשת התביעה" ובימים אלה החלה להישמע עדותו של הנגבי.

לאור פרסומים על מגעים להסדר טיעון בין הצדדים, פנתה התנועה לאיכות השלטון למזוז וביקשה ממנו שלא לחתום על הסדר כזה. "היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות לא יזמו כל הסדר טיעון עם באי-כוחו של צחי הנגבי, וודאי שלא אישרו הסכם שכזה", הבהיר עוזרו של מזוז בתשובה.

אכן, הוא ציין, הסניגורים (משרד יעקב וינרוט) יזמו פגישה שהתקיימה במשרדי פרקליטות מחוז ירושלים, "ואולם בשל הפערים בעמדות הצדדים - על רקע החשיבות שאנו רואים בהכרעה נורמטיבית של בית המשפט בנושא זה - לא היתה הצדקה, לטעמנו, להגיע להסכמות בפרשה זו".

נזרי ניצל את ההזדמנות כדי למחות על נוסח מכתב הפנייה של עו"ד דניאל קירס מטעם התנועה. בלשכת מזוז תוהים על כך "שדווקא תנועה המגדירה עצמה כ'תנועה לאיכות השלטון' וכלוחמת בשחיתות שלטונית, פונה לגורמים במערכת אכיפת החוק - שמטבע הדברים ומתוקף תפקידם מובילים את המאבק בשחיתות השלטונית - בלשון משתלחת ובוטה, בה עובדות, השערות והאשמות נטולות בסיס משמשות יחדיו בערבוביה".

נזרי מסיים את מכתבו בעקיצה לתנועה. הוא מזכיר את הדברים שאמר באחרונה מזוז, לפיהם על הלחימה בשחיתות להיעשות באמצעות מעשים ופעולות אמיתיות, ואין די בהצהרות ורטוריקה תקשורתית (על משקל אמירתו של בן-גוריון, כי "היסטוריה עושים, לא כותבים"). "אנו נמשיך לפעול בדרך זו, ואף נמשיך להתייחס לפניותיכם באורח מכובד וענייני; נקוה שאף אתם תנהגו באורח דומה, שלא כמו במכתבכם האחרון. תרבות כתיבה, גם היא חלק מאיכות השיח הציבורי", כותב נזרי.