החרפה נוספת בסכסוך ב"טבע-טק"

עובדי טבע-טק מוחים על מבוי סתום שנוצר לטענתם במו"מ על הסכם עבודה חדש במפעל

עובדי מפעל "טבע-טק" ברמת חובב השביתו היום (ג') את המפעל למשך שלוש שעות, בגיבוי ההסתדרות במרחב הנגב.

עובדי טבע-טק מוחים על מבוי סתום שנוצר לטענתם במו"מ על הסכם עבודה חדש במפעל. העיצומים בטבע-טק החלו לפני עשרה ימים עם נעילתו של השער המרכזי במפעל, דבר שמונע מאז כניסת חומרי גלם למקום. בנוסף, העובדים הפסיקו בשבוע שעבר את הזרמת החשמל למשרדי ההנהלה.

עובדי טבע-טק וההסתדרות מבקשים ליצור תקדים בכל הקשור ליחסי העבודה בקבוצת טבע, בכך שיונהג במקום טבלאות שכר קבועות שיאפשרו קידום אוטומטי על פי תפקיד וותק. שיטה זו נהוגה כיום בעיקר במגזר הציבורי, ואילו הנהלת טבע מתנגדת לכך בתוקף. העובדים מאיימים להחריף את העיצומים מחר ולשבות למשך 4 שעות לפחות.

מהנהלת טבע נמסר כי "הנהלת טבע טק ניסתה לקיים מו"מ הוגן עם העובדים והוועד ואף הציעה מספר דרכים לסיום הסכסוך, אולם הוועד דחה את כל ההצעות. עילת הסכסוך אינה רק תוספת שכר ושיפור תנאים לעובדים, אלא דרישה של נציגי הוועד להתערב בדרכי ניהול המפעל, דרישה הנוגדת את תפיסתה הניהולית של החברה".

ומוסיפה כי : "במסגרת פגישות המשא ומתן שהתקיימו הציעה טבע לעובדים לקבל תוספת שכר הוגנת המטיבה עם כלל עובדי טבע טק, תוספת שכר הגבוהה מזו שניתנה במיגזר הציבורי וברוב חברות התעשייה. החברה מאמינה כי דיאלוג הוא הדרך הנכונה לגשר על כל המחלוקות"