דרך ארץ תפעיל את הקטע הדרומי של כביש 6 עד מארס 2009

עד למועד זה אמורה המדינה להחליט האם לגבות אגרה מופחתת מהנהגים על הנסיעה בקטעים הדרומיים של הכביש

חברת כביש חוצה ישראל, המפקחת על כביש 6 פנתה באחרונה לזכיינית הכביש, חברת דרך ארץ, בבקשה להמשיך לתחזק ולהפעיל את הקטע הדרומי של הכביש, וזאת עד לסוף מארס 2009. כך נודע ל"גלובס".

עד למועד זה, אמורה המדינה להחליט האם לגבות אגרה מופחתת מהנהגים על הנסיעה בקטעים הדרומיים של הכביש. בינתיים הנסיעה בקטעים הדרומיים באורך של 40 ק"מ (ממחלף שורק ועד צומת בית קמה), תמשיך להיות בחינם.

דרך ארץ, שבשליטת אפריקה ישראל ושיכון ובינוי, מפעילה כיום את הקטע המרכזי של כביש חוצה ישראל, באורך 86 ק"מ מחדרה ועד גדרה. משרדי האוצר והתחבורה ביקשו לגבות אגרה מופחתת בסך 2.3 שקל על הנסיעה בקטע הדרומי, זאת למרות שנסלל מתקציב המדינה. עקב התנגדות החשב הכללי לשעבר, ירון זליכה וועדת הכלכלה, גביית האגרה טרם אושרה.

בינואר האחרון הורתה המדינה לדרך ארץ להפעיל ולתחזק זמני את הקטע הדרומי למשך תקופה של 7 חודשים, זאת בתמורה להחזר הוצאות של 160 אלף שקל בחודש.

ל"גלובס" נודע, כי בין משרדי האוצר והתחבורה לדרך ארץ קיימות עדיין מחלוקות בנוגע לעלות האגרה בכביש. דרך ארץ טענה באחרונה כי יש לעדכן את מחיר האגרה עקב גידול בעלויות ההפעלה והתחזוקה. מנגד, המדינה דורשת הפחתה נוספת במחיר.

היום (ג') נפתח לתנועה בטקס בנוכחות שר התחבורה, שאול מופז, הקטע הדרומי השני בכביש חוצה ישראל (קטע 20) שבין קריית גת למחלף אחוזם (ליד בית קמה). עלות הסלילה הסתכמה ב-250 מיליון שקל.