דיווחים: חמאס העביר קלטת וידאו של גלעד שליט

כך דיווח העיתון הנמרי "אל א-הראם" ; אביו של גלעד אמר כי הוא אינו מכיר קלטת כזו: "המצרים לא מדברים אתי, והממשלה לא עדכנה אותי בנושא" ; בירושלים, בקהיר ובמשפחת שליט דוחים את הדיווח בעיתון המצרי

העיתון המצרי "אל א-הראם" מפרסם כי חמאס העביר קלטת וידאו של החייל גלעד שליט, כהוכחה לכך שהוא בחיים. נועם שליט, אביו של גלעד, אמר לגלי צה"ל כי הוא אינו מכיר קלטת כזו: "המצרים לא מדברים איתי, והממשלה לא עדכנה אותי בנושא"

בירושלים, בקהיר, ובמשפחת שליט דוחים את הדיווח בעיתון המצרי "אל א-הראם" לפיו חמאס העביר בימים האחרונים למצרים קלטת וידאו בה נראה החייל החטוף, גלעד שליט.

על פי הפרסום, הקלטת הועברה בעקבות דרישת מנהלי המשא-ומתן בקהיר, ובמטרה לשמש עדות לכך ששליט בחיים. נועם שליט מותח ביקורת חריפה על התנהלותו של ראש הממשלה בנושא: "ישראל אינה נוהגת בנחישות ובאפקטיביות בפרשה. לצערי, לא ראיתי את האפקטיביות הזאת אצל ראש הממשלה".

בכינוס באוניברסיטת בר אילן הוסיף שליט, כי דרישת המדינה מהחוטפים לספק רשימת אסירים בתחילת הדיונים הובילו לעיכוב. "אולמרט ביקש מחמאס להכין רשימת אסירים לשחרור. איפה נשמע דבר כזה? לקח להם 9 חודשים להרכיב רשימה "כבדה". 9 חודשים מחייו של גלעד שירדו לטמיון", אמר שליט.

המקורות הדיפלומטיים שצוטטו בעיתון המצרי הבוקר הבהירו כי שמו של מזכ"ל פתח' בגדה לשעבר, מרואן ברגותי, השפוט בישראל ל-5 מאסרי עולם, נכלל ברשימת השמות אותם דורשת חמאס לשחרר. הם הוסיפו כי ישראל דורשת לקבל ממצרים וחמאס ערבויות כי האסירים שישוחררו לא ישובו לפעילות נגד ישראל.